۳۱۲ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد فارس ایجاد می‌شود

۳۱۲ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد فارس ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام امیدی گفت: ۳۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فارس در لبیک به منویات رهبری، پایگاه های قرآنی را در قالب طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» راه اندازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی،  امروز یکشنبه (10 اردیبهشت) با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: فعالیت های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده است و در طول سال به اجرای آن برای گروه های سنی مختلف اهتمام ویژه دارند. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با قاریان و حافظان قرآن، برای دومین سال متوالی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌ های قرآن تاکید کردند، خاطرنشان کرد: در استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نیز در لبیک به رهبر فرزانه انقلاب از یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری تاکنون 312 کانون برای راه اندازی پایگاه های قرآنی اعلام آمادگی کرده اند. 

 

حجت الاسلام امیدی یادآور شد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز اهتمام ویژه ای برای راه اندازی پایگاه های قرآنی و حمایت از برنامه های قرانی در قالب طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» دارد. 

 

وی در ادامه، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم افزایی ظرفیت های قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله اهداف اهداف راه اندازی پایگاه های قرآنی در مساجد برشمرد. 

 

حجت الاسلام امیدی ادامه داد: فعالیت های قرآنی کانون های مساجد شامل برگزاری دوره ها و  کلاس های آموزشی در رشته های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جلسه های تفسیر قرآن کریم، طرح «تلاوت نور» که بیش از یک هزار و 800 مسجد در حال اجرا هستند، است.  

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نیز کانون های مساجد برنامه های قرانی از جمله جزء خوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را برگزار کردند.

پایان پیام/ 691