مسجد در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان موثر است/ باید به زیست مجازی و قابلیت های آن شناخت داشته باشیم

مسجد در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان موثر است/ باید به زیست مجازی و قابلیت های آن شناخت داشته باشیم

تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین امامی گفت: باید امروز با حضور در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد پای صحبت های جوانان و نوجوانان بنشینیم و مسجد تأثیر بسزایی در شکل‌گیری هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مجمع سرمربیان صالحین ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار کرد: از جمله مباحثی که باید در این چند ماه بدان پرداخته می شد و متاسفانه مورد غفلت واقع شد، تحلیل ریشه های اغتشاشات بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه  اکثر افراد جامعه به واسطه این که شناخت دقیق از نیازها و اولویت ها ندارند به مسائل به صورت کلیشه ای نگاه می کنند، گفت:  ریشه های اغتشاش فقط مسئله زن، زندگی و آزادی نبود بلکه ابعاد متعددی داشته است.

این مسئول تصریح کرد: و بسیاری از مردم امروز زیست مجازی دارند و بنیان فکری شان از اینترنت گرفته شده است.

وی گفت:  نوجوانان تا صبح با آن مشغول می شوند و روزانه در ایران اکانت های بازی میلیاردها فروش دارد و اساس برخی از این بازی ها برای ایجاد اغتشاشات طراحی شده است.

حجت الاسلام امامی افزود: دشمن گروه هایی را مشخص کرده تا بررسی کنند که چگونه می توانند برنامه ها و بازی هایی را طراحی کنند که خشونت زا تر باشد و بر نسل جوان و نوجوان اثر منفی بگذارد.

وی افزود: بسیاری از مردم امروز به شدت رسانه زده هستند و مطالب را از سلبریتی ها می گیرند و برخی ها به دلیل این که مطالب خود را سلبریتی ها می گیرند فاقد اندیشه، منطق و مبانی فکری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، از بین بردن ارزش و جایگاه ازدواج و حمله به مبانی دینی از جمله حجاب را از مهم ترین پیام های دریافتی جوانان از سلبریتی ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: باید به زیست مجازی و قابلیت های آن شناخت داشته باشیم و آسیب ها و راه های مقابله با آن را بشناسیم.

حجت الاسلام امامی گفتمان سازی، تبیین مبانی فکری امامین انقلاب، تبیین و اقناع سازی را از راه های مقابله با غرق شدن جوانان در آشوب ها و فتنه ها عنوان کرد.

افزود: نسل جدید قشر استقلال طلب هستند و امر و نهی قبول نمی کنند و باید با آن ها نشست و آن ها را قانع کرد.

وی تاکید کرد: فتنه گران و اغتشاشگران بعد از شکست شان در سال 1401 برای فتنه و اغتشاش های آتی در فضای مجازی و حقیقی برنامه ریزی می کنند و باید امروز با حضور در مدارس، دانشگاه ها و حتی مساجد پای صحبت های جوانان و نوجوانان بنشینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، عنوان کرد: باید روی گروه های همسال سرمایه گذاری داشته باشیم که تاثیر این گروه ها بر هم سن و سال های خود بیشتر از معلم و پدر و مادر است و برای اقناع جوانان از یک نقطه ای شروع کنیم و اگر در تبیین کوتاهی کنیم، آن ها با الهام گرفتن از ماهواره و فضای مجازی وارد فضای حقیقی شده و دست به کارهای خلاف شئون انسانی می زنند.

پایان پیام/ 566