کانون ها اثرگذار ترین نهادها برای تربیت نسل جوان و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی است

کانون ها اثرگذار ترین نهادها برای تربیت نسل جوان و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی است

تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
پرویزی،گفت: کانون ها به عنوان اثرگذار ترین نهادهای دینی، فرهنگی و هنری برای تربیت نسل جوان و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه اقامه نماز و آشنایی با آموزه های دینی هستند.

 جواد پرویزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون های مساجد و شرکت در رویداد فهما ،گفت: این رویداد از سال ۹۸ کار خودش را آغاز کرد و به مرور زمان تکمیل شد و اکنون در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق فعالیت‌های بچه‌های مسجدی را ارزیابی  می شوند و این فعالیت‌ها یا خودجوش و یا در قالب ایده‌های ستاد بوده است.

 

مدیرکانون سید الساجدین در کرمانشاه ،افزود: کانون های فرهنگی هنری همواره در شرایط مختلف به صورت خودجوش یاری رسان مردم در موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، مشاوره ای، اجتماعی بوده و هستند.

 

وی با شااره به فعالیت های کانون سید الساجدین، خاطر نشان کرد:  برگزاری کلاس آشنايي با ورزش زورخانه اي و تهذيب و ورزش با حضور مربي مجرب ، برپایی مراسم جشن نيمه شعبان با اهداي جوايز به نوجوانان و جوانان عضو کانون،اجراي گروه سرود سلام فرمانده کانون همزمان با ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در مدرسه شهرک چمن ،همزمان با ماه مبارک رمضان، برگزاری دوره جديد کلاس هاي آموزش تجويد و روان خواني قرآن با اهداي جوايزي ارزنده در کانون فرهنگي هنري سيدالساجدين برگزار شد.

پرویزی تصریح کرد:با همت خيرين و اعضاي کانون سيدالساجدين، گوسفند زنده خريداري و ذبح شد و با رعایت موارد بهداشتی گوشت های نذري  بسته بندی و با جفظ آبرو بين خانواده هاي نيازمند شهرک چمن توزيع شد.

مدیر کانون سید الساجدین در کرمانشاه اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح مهارت افزايي و ترويج فرهنگ کار از منظر اسلام براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي در کانون فرهنگي هنري سيدالساجدين برگزار و مراسم جشن تکليف روزه اولي ها ويژه دختران ۹ ساله مدرسه شهرک چمن با همکاري کانون و با اقامه نماز جماعت، برپايي سفره افطار و اهداي چادر نماز و هداياي فرهنگي به دانش آموزان برگزار شد.

وی گفت: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری سه شنبه های تکریم، اقامه نماز جماعت ، سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان، برگزاری کلاس های رو خوانی، روانخوانی قرآن، برگزاری کلاس آموزشي روان شناختي ويژه برادران با حضور استاد مجرب دانشگاه دکتر مهر آذين در مسجد امام سجاد(ع) ، برگزاری اعیاد و مناسبت های مذهبی، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس،برپایی شب های احیاء،توزیع بسته های معیشتی و برپایی مسابقات فرهنگی و هنری در مناسبت های مختلفی گوشه ای از فعالیت های این کانون است.

 

 

پایان پیام/ 712