کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد پويايي مسجد را بالا ببرند

کانون های فرهنگی هنری مساجد باید پویایی مسجد را بالا ببرند

تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
آيت الله سعيدي با بيان اينکه بنا بر روايات يکي از مکان هايي که خداوند در زمين براي خود اختيار کرده مسجد است، افزود: اگر مسجد به برخي وقايع گره بخورد پويا مي شود و يکي از کارهايي که در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد انجام شود اين است که مسجد را به مسائل ديگر گره بزنند و پويايي مسجد را بالا ببرند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به جریان اصحاب کهف در قرآن کریم که محل خواب و حضورشان را مسجد قرار دادند، گفت: وقتی محلی به نام مسجد شکل می‌گیرد اهداف، نگاه ها و انگیزه ها برای حضور در آن فرق می کند.

 

وی با بیان اینکه بنا بر روایات یکی از مکان هایی که خداوند در زمین برای خود اختیار کرده مسجد است، افزود: اگر مسجد به برخی وقایع گره بخورد پویا می شود و یکی از کارهایی که در کانون های مساجد باید انجام شود این است که مسجد را به مسائل دیگر گره بزنند و پویایی مسجد را بالا ببرند.

 

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بیان اینکه جای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مساجد خالی است، گفت: در قرآن و روایات امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است زیرا ریشه مبارزه با منکرات و از بین بردن منکرات در رشد معروف است و زمانی که معروف تعالی یافت زمینه برای منکر باقی نمی ماند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه افرادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند بیشتر نهی از منکر می کنند، گفت: مساجد بهترین مکان برای احیای امر به معروف است.

 

آیت الله سعیدی بالا بردن کارآیی مساجد را از وظایف روحانیت دانست و گفت: مساجد ظرفیت بالایی دارد لذا نباید صرفا در زمان نماز پذیرای مردم باشد این یک اصل مهم درخصوص تاثیرگذاری مسجد است.

 

وی بر لزوم برقراری ارتباط میان منزل، مدرسه و مسجد تأکید کرد و گفت: حضور و همکاری دستگاه های مختلف در مساجد یک ظرفیت است ولی باید مدیریت واحد داشته باشند تا اهداف بهتر محقق شود.