کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید حلقه وصل بین مسجد و مدرسه باشند

کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید حلقه وصل بین مسجد و مدرسه باشند

تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
شکورزاده گفت: شهرستان چایپاره در حوزه فعالیت های قرآنی و فرهنگی شاخص بوده و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید حلقه وصل بین مسجد و مدرسه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، امروز صبح، (14 اردیبهشت ماه) در دیدار با سعید شکورزاده، فرماندار شهرستان چایپاره، با بیان اینکه در سطح استان آذربایجان غربی هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کند، گفت: از این تعداد 20 مورد در شهرستان چایپاره در حال فعالیت هستند که در صدد هستیم از لحاظ کیفی و کمی فعالیت این کانون ها را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد که  با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال 73مصوب شده و در درون مساجد و در کنار پایگاه های فرهنگی، هنری و قرآنی فعالیت می کنند.

رضایی ادامه داد: در ستاد مردمی دولت کنونی فعالیت مساجد و کانون ها متفاوت است نهضت بازگشت مسجد مطرح شده و نقش اصلی این نهضت برعهده کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: متاسفانه بیماری کرونا و در قبال آن تعطیلی مدارس و پیشرفت فضای مجازی در پیکره کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کارکرد خود مسجد تاثیر منفی  گذاشت.

وی ادامه داد: نیاز سازماندهی و تغییر و تحول در این حوزه هستیم و در این راستا برای فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های مهمی داریم و  در سطح استان نیز با 200 کانون روستایی و شهری تفاهم نامه همکاری امضا کردیم و در تلاش هستیم که بیش از هزار دانش آموز را در این فصل ترتبیت کنیم و برای سال تحصیلی جدید به عنوان تربیون مسجد در مدرسه حاضر شوند.

رضایی افزود: تاثیرگروه های همسان مهم و بیشتر بوده و در این راستا باید بسیج امکانات شهرستان در اختیار کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشند.

سعید شکورزاده، فرماندار شهرستان چایپاره نیز در ادامه با اشاره به تاریحچه فرهنگی و هنری شهرستان گفت: این شهرستان در حوزه فعالیت های قرآنی و فرهنگی شاخص بوده و کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید حلقه وصل بین مسجد و مدرسه باشند.

وی حضور 100 شاعر، وجود اساتید قرآنی مطرح کشوری از جمله خانواده اکبرزاده، غنی بودن فرهنگ مردمی در حوزه حجاب و عفاف را از جمله مهمترین ویژگی های شهرستان چایپاره عنوان کرد.

شکورزاده ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از مساجد این شهرستان حضور پرشور کودکان و نوجوانان دیده می شود ولی باید باز در این مورد و جذاب سازی مساجد را برای حضور این قشر فراهم کنیم.

وی افزود: فرمانداری این شهرستان با تمام قوا در خدمت مساجد و کانون های فرهنگی و هنری بوده و آسیبی که کونا به نمازها و مساجد زد باید با همکاری تمام ارگان ها رفع شود.

گفتنی است؛ در این دیدار از حمایت های فرماندار شهرستان چایپاره و رئیس اداره ارشاد این شهرستان در اجرای برنامه های فرهنگی هنری این شهرستان با اهدا لوح و تابلو فرش تجلیل بعمل آمد.

 

 

پایان پیام/ 566