استفاده از ظرفیت کانون های فعال برای تشکیل پایگاه قرآنی در کرمانشاه

استفاده از ظرفیت کانون های فعال برای تشکیل پایگاه قرآنی در کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور،گفت: با توجه به اینکه طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی » در کشور در حال اجرا است و ازظرفیت کانون های منحصربه‌فرد برای تشکیل پایگاه قرآنی با همکاری پیشکسوتان قرآنی استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ملی « مساجد پایگاه قرآنی» و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در محفل قرآنی و جمع خادمین قرآنی با تاکید ویژه هر مسجد را یک پایگاه قرآنی پیشنهاد می‌دهند، گفت: در محلاتی که چند مسجد وجود دارد شبکه فعالان قرآنی شکل خواهد گرفت و با دعوت از قاری‌های مطرح در یکی از مساجد محله، اعضای دیگر مساجد نیز حضور خواهند یافت تا مسابقه و رقابت بین این مساجد شکل بگیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه، افزود:  مسجدی حرکت‌آفرین است که بتواند در فعالیت‌های اجتماعی و رویکردهای مختلف نقش‌آفرین باشد، همانطور که در دوران صدر اسلام مسجد کانون توجهات بوده و بزرگترین انفاق‌ها و تصمیمات بزرگ تاریخی در مسجد اتفاق افتاده است. 

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح ملی «مساجد پایگاه قرآنی» در کانون‌های مساجد کرمانشاه با استقبال خوبی روبه رو بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح هم‌افزایی ظرفیت قرآنی کانون‌های مساجد و ترویج سبک زندگی قرآنی کانون‌ها برگزار می‌شود.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه، اظهار کرد: برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن، ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل جلسات سنتی قرآن،کانون های که مجری طرح قرآنی «تلاوت نور»،  فعال در مسابقات قرآنی مدهامّتان، شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و نیز دارای تمایل و آمادگی برای اجرای طرح، در اولویت شرکت در طرح خواهند بود. 

 

وی گفت: در ماه مبارک رمضان کانون‌های مساجد برنامه‌های قرآنی از جمله جزءخوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را برگزار کردند و مورد استقبال جوانان قرار گرفت لذا کانون‌های مجری باید اطلاعات مربوط به برگزاری این دوره‌ها را در سامانه بچه‌های مسجدبارگذاری کنند همچنین جلسات تلاوت قرآن هر هفته برگزارو شرکت برای عموم آزاد است.

 

پایان پیام/ 712