مسئولان در عمل به دستورات رهبر انقلاب خوب اقدام نکرده اند

مسئولان در عمل به دستورات رهبر انقلاب خوب اقدام نکرده اند

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
لکزايي با اشاره به تاکيد رهبر معظم انقلاب در سال هاي گذشته مبني بر تهاجم فرهنگي گفت: مقام معظم رهبري سال ها قبل دغدغه مندي خود را اعلام کرده و دستورات را صادر کرده اند اما ما نتوانستيم در راستاي انجام دستورات ايشان خوب اقدام کنيم.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، محمدرضا لکزایی فرماندار سربیشه در همایش روز علی آباد که با محوریت تجلیل از روحانیون و علمایی که در 100 سال گذشته به عنوان پدران معنوی در این منطقه خدمت کرده اند، ضمن گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت، مدافع حرم اظهار کرد: این همایش با هدف بزرگداشت مقام علمایی است که در 100 سال گذشته در این خطه خدمت کرده و دین و اسلام را اشاعه داده و در راستای معنویت قدم برداشتند.

وی ضمن گرامیداشت هفته شورا، معلم، سلامت و کار و کارگر، افزود: انجام کار فرهنگی ضرورتی است که باید به آن در جامعه اهتمام ورزید.

فرماندار سربیشه به سخنان مقام معظم رهبری در سالیان گذشته مبنی بر اینکه در تهاجم فرهنگی هستیم اشاره کرد و گفت: تا مدت ها کسی متوجه این مطلب نبود و مقام معظم رهبری سال ها قبل دغدغه مندی خود را اعلام کرده و دستورات را صادر نموده اند اما ما نتوانستیم در راستای انجام دستورات ایشان خوب اقدام کنیم.

به گفته وی، کار فرهنگی هم زمان بر بوده و هم تضمین صد درصد دارد. کار فرهنگی این نیست که اقدامی انجام و تأثیر آن در دیگر نقاط کشور به سرعت دیده شود. 

وی با بیان اینکه بهترین کار فرهنگی تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام، است، گفت: همه ما باید در جایی که کار می کنیم آن را مرکز عالم قرار داده و بهترین کارهای فاخر فرهنگی را انجام دهیم.

فرماندار سربیشه گریزی به بحث فرهنگی روز برات در استان و منطقه زد و افزود: در این روز همه بر سر قبور درگذشتگان با هدف یادآوری گذرا بودن عمر برای خود و دعا برای اهل قبور، حاضر می شویم.

وی با بیان اینکه در این روز در روستا و شهرهای مختلف اتفاقاتی رقم می خورد، یادآور شد: در این روستا اتفاقات خوبی رقم خورده و دغدغه مندی و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و امید است با ساماندهی این روز این مهم به دیگر نقاط استان تعمیم داده شود.

وی به برگزاری روز روستا و هویت بخشی ایرانی، اسلامی به عنوان اقدامی فرهنگی اشاره کرد و برگزاری این همایش را باعث هویت بخشی به روستا و مردم دانست و خاطرنشان ساخت: این اقدام معنوی کار بزرگی است که انجام می شود.

فرماندار سربیشه تآکید کرد: همه مسئولان باید برای انجام اقدام فرهنگی محل خدمت خود را مرکز عالم دانسته و نسبت به انجام برنامه های فرهنگی اقدام کنند.