واگذاری برنامه‌ها به کانون‌های مساجد، ناعدالتی فرهنگی را در کهگیلویه و بویراحمد از بین می‌برد

واگذاری برنامه‌ها به کانون‌های مساجد، ناعدالتی فرهنگی را در کهگیلویه و بویراحمد از بین می‌برد

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گستره فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان، گفت: می توان با واگذاری برنامه ها به کانون ها، بخشی از ناعدالتی فرهنگی را در سطح استان از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کریم لایقی اصل ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از گسترده ترین پایگاه‌های فرهنگی و مردمی در سطح کشور هستند.
 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان ۶۴۵ کانون فرهنگی و هنری با بیش از ۷۱ هزار نفر عضو ثبت شده در سامانه «بچه های مسجد» در حال فعالیت هستند.
 

وی با اشاره به گستره فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان، افزود: می توان با واگذاری برنامه ها به کانون ها، بخشی از ناعدالتی فرهنگی را در سطح استان از بین ببریم.
 

لایقی اصل خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی بیشتر تمرکز در مراکز استان است که به نظر من این کار اشتباه بوده و باید همه مردم در تمام نقاط استان از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بهره مند شوند.
 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر به گونه‌ای هزینه شود که مردمان سایر مناطق محروم استان نیز از برنامه ها و اعتبارات این حوزه برخوردار شوند، سودمندی و اثرگذاری بهتری خواهد داشت.
 

وی با اشاره به برنامه های دهه کرامت، یادآور شد: به دلیل تنوع برنامه های فرهنگی و هنری بسیاری که وجود دارد، مساجد یکی از پایگاه های مهم در زمینه اجرای مطلوب برنامه های دهه کرامت هستند.
 

لایقی اصل با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای دهه کرامت طراحی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه ها سرکشی از مدارس دخترانه و تجلیل از دختران عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای اثرگذاری بر سایر همکلاسی های آنها است.
 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مکاتبه با بیمارستان ها خانواده هایی که در ایام دهه کرامت صاحب فرزند به ویژه فرزند دختر می شوند می توان با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» ضمن تبریک، از آنها تجلیل کرد.

 

شایان ذکر است، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

پایان پیام/ 82