از برگزاری جشن در همه کانون های مساجد تا پیش بینی ۷۰ برنامه توسط اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد

از برگزاری جشن در همه کانون های مساجد تا پیش بینی ۷۰ برنامه توسط اداره اوقاف کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بر خروجی مناسب برنامه های دهه کرامت و اثرگذاری آن در جامعه تاکید کرد و گفت: جشن های دهه کرامت با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در همه شهرستان هایاستان برگزار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از آنجایی که دهه کرامت فرصت بسیار خوبی برای ایجاد نشاط معنوی در سطح استان است این اداره کل همانند سال گذشته با برنامه های ویژه ای، میزبان جشنواره ملی امام رضا علیه السلام خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی در زمینه برگزاری برنامه های سال گذشته در ایام دهه کرامت، گفت: امسال نیز برنامه تغییر پیدا کرده و محتوا به سمت سیره ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) می رود.


وی با اشاره به اینکه برنامه های خوبی در ایام دهه کرامت به مدت حدود چهار شب در پارک ولایت شهر یاسوج و محیط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود، ادامه داد: جشن های ویژه دهه کرامت نیز در همه شهرستان های استان در دستور کار قرار دارد.


درخشان با اشاره به حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با همکاری و هم افزایی می توان برنامه های دهه کرامت را با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان هماهنگ کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بر خروجی مناسب برنامه های دهه کرامت و اثرگذاری آن در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: جشن های دهه کرامت با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در همه شهرستان های استان برگزار خواهند شد.

 

***معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در مجموع ۷۰ برنامه ایام دهه کرامت در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام «قاسم مومنی شاد» افزود: مهم ترین این برنامه ها همایش بزرگ استانی تجلیل و تکریم امامزادگان است که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار و زمان و مکان برگزاری اعلام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: آذین بندی و تجلیل از خادمین بقاع متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی در سطح بقاع متبرکه از مهم ترین برنامه هایی است که در طول دهه کرامت در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام مومنی شاد بر آمادگی هم افزایی در زمینه برنامه های دهه کرامت تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از طرف برخی از دستگاه‌ها و نهادها، اگر برنامه ها و فعالیت ها به صورت مشارکتی برگزار شود، اثرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه آمادگی همکاری در زمینه اجرای برنامه ها را دارد و پیشنهاد می‌شود با توجه به اینکه دهه کرامت بیشتر پیرامون اولاد ائمه اطهار علیهم السلام است، برنامه ها بیشتر به سمت بقاع متبرکه سوق داده شوند.

 

شایان ذکر است، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی العقده است که آغاز آن با ولادت حضرت معصومه (علیه السلام) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) می باشد.

پایان پیام/ 82