ایجاد بهتر دیده شدن فعالیت های کانون های مساجد با شرکت در رویداد فهما

ایجاد بهتر دیده شدن فعالیت های کانون های مساجد با شرکت در رویداد فهما

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
بهمنی،گفت: رویداد ملی فهما این شرایط را ایجاد کرده تا کانون های مساجد با ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد بهتر و بیشتر دیده شوند.

احمد رضا بهمني در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد جهت شرکت در رویداد ملی فهما، گفت: کانون های مساجد با شرکت در این رویداد می توانند توانمندی ها و استعداد های خود را بهتر معرفی و شناسایی کنند.

مدیر کانون سربازان ولايت فقيه در صحنه، افزود: رویداد ملی (فهما) فرصتی را فراهم کرد تا کانون‌ های فرهنگی، هنری داشته های خود را به میدان بیاورند، شاید بسیاری از این فعالیت ها در سطح کشور مطرح نباشد اما به هر صورت فرصتی ایجاد شد تا هر کانون به اندازه خودش دیده شود.

 

وی خاطر نشان کرد: محیط مسجد صرفا به عبادت اختصاص ندارد و می توان در کنار مسایل عبادی اتفاقات مهمی را در عرصه فرهنگ در فضای معنوی مسجد رقم زد .

 

بهمنی با اشاره به فعالیت های  این کانون توسط جوانان فعال ،تصریح کرد: آموزش قرآن  و احکام، برنامه اردو های فرهنگی هنری، برگزاری سه شنبه های تکریم،  برپایی رواق نور و محفل انس با قرآن، توزیع بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند در ماه رمضان، برگزاری پویش همدلی با خیرین محله،مسجد و کانون، برپایی نماز جماعت، آذین بندی مسجد در اعیاد مختلف، برگزاری مراسم عزاداری سرو و سالار شهیدان امام حسین(ع)  ،گلباران مزار شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی در اعیاد و مناسببت های مختلف و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری نمونه از فعالیت جوانان در این مسجد و کانون است.

 

مدیر کانون سربازان ولایت فقیه در صحنه،اظهار کرد: با همت مدير و اعضاي کانون سربازان ولايت فقيه، در طول ماه مبارک رمضان به منظور انس بيشتر کودکان با مسجد و برنامه هاي قرآني، سلسله کلاس هاي آموزشي و سرگرمي مبتني بر آموزش هاي قرآني در شبستان مسجد برگزار شد همچنین با همت خيرين و اعضاي کانون سفره افطاري ساده جهت پذيرايي از روزه داران، در طول ماه مبارک رمضان هر روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و محفل انس با قرآن هر روز قبل از اذان مغرب در محل صحن مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار شده است.

 

وی در پایان گفت:کانون فرهنگی و هنری مساجد هم با توجه ضرورت ها و با برنامه ریزی های دقیق وارد این عرصه شد زیرا فعالیت های فرهنگی نباید تعطیل شود و ۱۲ رواق برای فعالیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در این طرح تعریف شده است.

 

پایان پیام/ 712