مسجد جایگاه اصلی برگزاری جشن های هفته دهه کرامت باشد

مسجد جایگاه اصلی برگزاری جشن های هفته دهه کرامت باشد

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام و السملیمن آقایی گفت: جشن های هفته دهه کرامت را محله محور کنیم و یکی از بهترین مکان ها مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام و المسلمین ناصر آقایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی در اولين جلسه هماهنگی ستاد برگزاری دهه کرامت که با حضور محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به دبیری کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) جایگاهی که دارد در زیر سایه دین و عمل به احکام دین بوده که به این مقام رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره با فرمایشات حضرت آقا که فرمودند؛«شرافت زن،مربی جامعه بودن است نه ملعبه دست مردان بودن»، افزود:  هر انسانی که با دین همکاری کند بر روی زمین جانشین پروردگار خواهد بود. و هرکس در این دنیا با هر چیزی همدم باشد در آخرت هم همدم خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین آقایی ادامه داد: تهاجمی که دشمن علیه ملت ایران و با موضوع حجاب شروع کرده انشاالله بتوانیم با تصمیم گیری های بهتر در مقابل این تهاجم ها ایستادگی کنیم.

وی افزود: جشن های هفته دهه کرامت را محله محور کنیم و یکی از بهترین مکان ها مسجد است.

برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه (ص) با حضور بیش از ۲ هزار دختر در ارومیه

محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه در دهه کرامت امسال بحث ستادی عمل کردن مهم است، گفت: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی در جامعه بوده نیاز به هم افزایی بوده و مهمترین رسالت تشکیل این ستاد هم افزایی، خط دهی و ریل گذاری برنامه ها است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با معلمان راهبردهایی مطرح کردند که سمت و سوی برنامه ها باید در راستای فرمایشات حضرت آقا باشد و مطابق میل دهه هشتاد و نودی ها مطرح شود. رضایی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان شور حضور در میدان را دارند، گفت:  برنامه ها هم باید امید و شوق آفرین باشند و در اجرای سرود «سلام فرمانده» این شور به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: در این راستا 190 گروه سرود در حوزه مساجد،  پایگاه های فرهنگی و هنری و پایگاه ها در سطح استان رقابت کردند. و در (31 اردیبهشت) سال جاری و به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) جشن 2 هزار نفری دختران با حضور خادمین امام رضا (ع)  برگزار شده که سرود ویژه روز دختر نیز رونمایی خواهد شد. و مقرر شده است که این سرود در سال تحصیلی جدید در مدارس خوانده شود.

رضایی ادامه داد: همچنین اعلام امادگی کرده ایم که با همکاری اداره آموزش و پرورش استان در چند مدرسه نیز کاروان شادی ببریم.

دشمن با جنگ ترکیبی و شناختی اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است

حجت الاسلام و المسلمین اکبر نوروزنژاد، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: جنگ ترکیبی و شناختی اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است و دشمن به این موضوع آشنایی کامل دارد.

وی افزود: متاسفانه ما داشته هایمان خود را قدر نمی دانیم و زمانیکه دشمن اعتقاد و باور را از جوانان و مردم ما بگیرد دیگر تبدیل به دشمن می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزنژاد با بیان اینکه یکی از داشته های ما امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) است،  گفت: باید به جامعه شناخت دیگری ارائه دهیم و مردم را با اهل بیت(ع)  آشنا کنیم.

وی ادامه داد: امسال 2 تیم 4 نفره در قالب کاروان امام رضا (ع)  به استان خواهند آمد که یک تیم به شمال و تیم دیگر به جنوب استان اعزام می شوند.

گفتنی است؛ در پایان جلسه اعضای ستاد پیشنهادات خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه تر دهه کرامت مطرح کردند.
 
 

پایان پیام/ 566