الگوی سوم زنان الگویی فعال در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است

الگوی سوم زنان الگویی فعال در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
خزعلی گفت: الگوی سوم زنان، الگویی فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و زن عفیف، خانه‌دار و مادر، زنی مسلمان، ایرانی، توانمند، غنی و مقتدر است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست شورای هماهنگی دهه کرامت صبح امروز (یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه) با موضوع بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر به میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ساختمان کوثر این مجموعه برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اینکه بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مقدمه‌ای راهگشا و تعالی‌بخش برای برنامه تعالی بانوان است، اظهار کرد: امیدواریم امسال این برنامه‌ها با وسعت بیشتری در ایام بزرگداشت روز دختر برگزار شود.

 

وی خطاب به شبکه‌های فعال دختران گفت: شبکه‌های فعال دختران و شبکه‌هایی که خاص دختران طراحی شده است، باید معرفی شوند تا سوالات، مطالبات و خواسته‌های آنان شنیده و در سطح کلان به آن‌ها پاسخ داده شود.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از طراحی ویترین دختران در پلتفرم‌های داخلی خبر داد و گفت: امسال جشنواره فیلم و‌ هنر خاص بانوان کلید زده می‌شود و در این جشنواره برنامه‌های چندرسانه‌ای، تصویری، هنری، فیلم و تئاتر ویژه زنان و دختران تولید می‌شود.

 

خزعلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جامعه زنان، گفت: الگوی سوم زنان، الگویی فعال در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و در عین حال تاکید دارد که زن عفیف، خانه‌دار و مادر، زنی مسلمان، ایرانی، توانمند، غنی و مقتدر است.

 

وی با اشاره به موفقیت دختران در عرصه‌های مختلف از جمله موفقیت تیم ملی هاکی روی یخ گفت: این دختران در شرایط تحریم و محرومیت‌های کشور به فینال مسابقات راه یافتند و با وجود کمبود امکانات، با حفظ عفاف و حجاب الگوی جدیدی را ارائه کردند که جهان باید به آن روی آورد.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم راه‌اندازی پویش‌هایی برای ترویج پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت و گسترش ساده‌زیستی، معنویت‌گرایی و جلوگیری از اسراف در انرژی و سایر موضوعات اقتصادی و آموزش فعالیت‌های جمعی تاکید کرد و افزود: سوء استفاده ابزاری از زنان در اغتشاشات و تبلیغات سوء درباره مسمومیت دختران و تلاش برای انتقال مسائل به گونه‌ای غیر واقعی توسط خود بانوان خنثی شد و زنان ایرانی تلاش خواهند کرد که نمونه و الگوی سومی را به جهان ارائه کنند.

 

خزعلی از ستاد شورای دهه کرامت برای طراحی برنامه‌های این دهه تشکر و بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها در این ایام تاکید کرد.

پایان پیام/ 40