نقشی که امام روستای باغ‌آسیا در زندگی اهالی ایفا می‌کند

نقشی که امام روستای باغ‌آسیا در زندگی اهالی ایفا می‌کند

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام آقایی، امام روستای باغ‌آسیا توانسته با فعالیت‌های مستمر قرآنی و نیز راه‌اندازی مرکز نیکوکاری برای حمایت از محرومان، مسجد جامع روستا را در زندگی روزمره اهالی منشأ اثر و پناه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی آقایی، امام جماعت مسجد جامع و امام روستای باغ آسیا از توابع شهرستان گناباد واقع در استان خراسان رضوی است که یک سالی از استقرارش به عنوان امام محله در این روستا می گذرد.

 

 

 

 

وی از بدو حضور در روستای باغ آسیا نسبت به برگزاری جلسات روخوانی و تفسیر قرآن، درس‌های نهج البلاغه و شبی با صحیفه سجادیه در مسجد جامع روستا اهتمام داشته و دارد و همین سبب برگزاری مستمر این برنامه ها شده است.

 

شب‌های شنبه نیز در طول سال برنامه های قرائت قرآن و جشن با مشارکت ۴۰ نفر از دانش آموزان در مساجد روستا برگزار می شود. اجرای برنامه های ورزشی و تفریحی برای نوجوانان از دیگر اقدامات وی برای جذب بچه ها به مسجد است.

 

 

 

 

مسجد جامع روستای باغ‌آسیا به همت حجت الاسلام آقایی دارای مرکز نیکوکاری نیز شده است؛ این مرکز قریب به ۷۰ خانواده را تحت پوشش دارد و در کنار تهیه و اهدای بسته های معیشتی و سبد غذایی برای آنها، به درمان و تهیه دارو برای بیماران نیازمند نیز کمک می کند.

 

حجت الاسلام آقایی در ابتدای سال جدید نیز برای ۱۴ نفر از ایتام این روستا با کمک مردم مبالغی به عنوان عیدی جمع آوری و از طرف پدر معنوی شان حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) تقدیم آنها کرد.

 

این امام محله همچنین در مدارس نیز کنار دانش آموزان حضور پیدا کرده و برای آن ها نماز جماعت برگزار می کند. برپایی میز خدمت با حضور مسئولان مربوطه و رسیدگی به اموری همچون بیمه کشاورزان و عشایر از دیگر فعالیت های حاج آقا آقایی است.

 

 

 

پایان پیام/ 9