طرحی که فرصت کارآفرینی و مهار تورم را به مسجدی‌ها می‌دهد

طرحی که فرصت کارآفرینی و مهار تورم را به مسجدی‌ها می‌دهد

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
طرح پایا با محور کارآفرینی و عرضه مایحتاج مردم با قیمت مناسب در مساجد توانسته علاوه بر استفاده از ظرفیت مسجد در حوزه اقتصادی، فرصت حضور اقشار مردم در خانه‌های خدا را فراهم کند.

«علیرضا عالی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح «پایا» با همکاری مساجد تهران خبر داد و اظهار کرد: مجموعه پایا حدود شش سال است با همکاری مساجد تلاش دارد ضمن کارآفرینی در فضای مسجد، کالاها و اجناس ضروری مردم را با قیمت مناسب به آنها عرضه نماید.

 

مدیر عامل موسسه پایا افزود: این مجموعه تلاش دارد اجناس و اقلام مورد نیاز و روزانه مردم را از کارخانه ها و شرکت های مواد غذایی تهیه و زمینه عرضه آنها را در فضای مسجد فراهم کند، چراکه امروز شاهد آن هستیم واسطه‌گران کالا و اجناس را با قیمت بسیار بالا به مردم عرضه می کنند و ما با اجرای این طرح بدون واسطه اجناس و کالاها را از کارخانه تهیه می کنیم و آن را در اختیار مردم قرار می دهیم.

 

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری تعدادی از مساجد مناطق ۹،۱۰،۱۸ تهران اجرا و خوشبختانه با استقبال مساجد و همچنین مردم مواجه شده است و در حال حاضر این طرح در تعدادی از مساجد منطقه ۱۷ در حال اجرا است.

 

عالی با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح پایا بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش کرده ایم که زمینه حضور اقشار مختلف مردم را در مساجد فراهم کنیم، تا آنها ضمن تهیه مایحتاجشان با قیمت مناسب از مسجد، در برنامه های نماز جماعت و دیگر فعالیت های مسجدی نیز شرکت کنند.

 

طراح طرح پایا خاطرنشان کرد: طرح پایا می تواند همسو با شعار سال ۱۴۰۲ یعنی «مهار تورم و رشد تولید» موفق و اثرگذار عمل کند البته ضرورت دارد برای گسترش این طرح کارخانه‌داران و تولید کنندگان نیز از ما حمایت کنند.

پایان پیام/ 40