از ضیافت کریمانه» تا مسابقات «حدیث رضوی» در دهه کرامت

از ضیافت کریمانه» تا مسابقات «حدیث رضوی» در دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال برنامه‌های متنوعی در بزرگداشت دهه کرامت تدارک دیده است که اجرای طرح «ضیافت کریمانه» و برگزاری مسابقات «حدیث رضوی» از جمله آنها است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، دهه مبارک کرامت، فرصت ارزشمندی برای باز تبیین جایگاه والای دختر در مکتب اهل بیت (ع) و معرفی بیشتر شخصیت حضرت امام رضا (ع) به مردم است. حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال به عنوان یکی از دستگاه های عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت، به مناسبت میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه (س)، برنامه های متنوعی در بزرگداشت دهه کرامت تدارک دیده است.

 

جهاد تبیین با محوریت روشنگری درباره جایگاه دختر در اسلام و الگو سازی از شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) با توجه به وقایع اخیر در کشور، محور بسیاری از برنامه های این دستگاه به مناسبت دهه کرامت است.

 

برگزاری همایش ویژه فرزندان دختر کارمندان جمعیت هلال احمر در استان ها،  استفاده بهینه از ظرفیت عظیم هیات های مذهبی، مساجد، کانون های طلاب و خانه های هلال و تولید آثار و محصولات علمی و فرهنگی در فضای مجازی از جمله برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال به مناسبت دهه کرامت است.

 

بنا بر این گزارش، نصب پوستر با موضوع جایگاه دختر در اسلام در محل دفاتر جمعیت در استان ها و محیط پیرامونی آنها، اختصاص سخنرانی های نماز جماعت در این دهه برای پرداختن به اهمیت بزرگداشت دهه کرامت و روز دختر و تبیین سیره رفتاری امام رضا (ع) از برنامه های دیگر این دستگاه در ایام دهه کرامت است.

 

پخش صلوات خاصه امام رضا (ع) در روزهای دهه از بلندگوی ادارات از ساعت هشت صبح، قرائت زیارت امین الله در یکی از روزهای دهه، اجرای طرح «ضیافت کریمانه» شامل توزیع غذای گرم میان نیازمندان در ایام ولادت و برگزاری مسابقات «حدیث رضوی» شامل شرح احادیث از امام رضا(ع) از برنامه های دیگر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال به مناسبت دهه کرامت است.

 

پایان پیام/ 9