برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته هلال احمر

برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته هلال احمر

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی به مناسبت هفته هلال احمر مانور زلزله را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته هلال احمر و با همت و پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی، امام جماعت و روحانی مستقر روستای تازه کند شهرستان چالدران و با حضور  علی پور، معاونت  امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان چالدران در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای تازه کند شهرستان چالدران مانور زلزله برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی، امام جماعت و روحانی مستقر روستای تازه کند شهرستان چالدران برگزاری کلاس‌های دینی بصورت مستمر و هرهفته، برنامه های ورزشی دوهفته یک‌بار (فوتبال، والیبال، استخر)، هیئت هفتگی برای بانوان و آقایان با محوریت؛ قرآن در قالب تلاوت و تفسیر، مناجات خوانی، برنامه های ویژه ولادت و شهادت اهل بیت (ع) برای بانوان و آقایان، نظافت فصلی مسجد، تعمیرات و رفع ایرادات مسجد و حسینیه در قالب فعالیت‌های جهادی و فضای سازی روستا،  مسجد و حسینیه در تمام مناسبات از جمله برنامه‌های بچه‌های مسجدی عضو کانون فرهنگی و هنری غرباء در روستا است.

این روحانی مستقر در روستا دیدار هفتگی با مردم در منازل، ساخت حمام و سرویس بهداشتی منزل برای قشر کم برخوردار روستا در قالب اردوهای جهادی، کمک به محرومان در قالب پویش های مهربانی، تجلیل از بچه های مسجد و فعالان کانون فرهنگی و هنری، تبلیغ و ترویج فریضه زکات و تبیین احکام زکات با حضور در مزارع، برگزاری حلقه صالحین و نشست های بصیرتی با عناوین تحلیل و بررسی اهمیت و جایگاه مسجد، دوست و دشمن شناسی و موضع گیری صحیح نسبت به هردو و  برگزاری مراسم های منزل محور ازدیگر فعالیت های کانون عنوان کرد.

روستای تازه کند شهرستان چالدران دارای  ۱۶۰خانوار دارد و در این روستا یک مسجد به نام حضرت ابوالفضل (ع)، یک حسینیه به نام سیدالشهداء (ع)،  یک هیئت عزاداری مخصوص بانوان به نام رهروان حضرت زهرا (س) و یک هیئت آقایان به نام حضرت علی اصغر (ع) به مدیریت حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جماعت و روحانی مستقر در روستا و مدیر کانون فرهنگی و هنری غرباء در حال فعالیت است.

 

کاروان سلامت هلال احمر شهرستان خوی همچنین به مناسبت هفته هلال احمر کاروان سلامت هلال احمر در کانون فرهنگی هنری امید و شهدای محله قاضی مسجد جامع محله قاضی شهرستان خوی مستقر و  بچه های مسجد را با برخی اقدامات اولیه زلزله آموزش دادند.

کانون امید مسجد فاطمه الزهرا در محله قاضی که از قسمت‌های بسیار محرم شهرستان خوی است، قرار دارد.

 
 
 
گفتنی است؛ در سطح استان آذربایجان غربی هزارو ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می کنند. و از 16 تا 22 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر با شعار هلال نشان امید نامگذاری شده است. و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در این راستا برنامه های متنوعی با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می کنند.

پایان پیام/ 566