برگزاري برنامه هاي دهه کرامت به صورت مردمي و حول محور اعتاب مقدس، مساجد و بقاع متبرک

برگزاری برنامه های دهه کرامت به صورت مردمی و حول محور اعتاب مقدس، مساجد و بقاع متبرک

تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
رئيس ستاد بزرگداشت دهه کرامت، با تاکيد بر اينکه برنامه هاي اين ايام با محوريت اعتاب مقدسه برگزار مي شود، گفت: امسال تدابيري انديشيده شده است که کار از جنس مردمي باشد و با هماهنگي بيشتر دستگاه ها اجرايي شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، حجت الاسلام کمال الدین خداداده امروز (۲۰ اردیبهشت) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در شیراز، گفت: امامزادگان معظم هزاران سال است که منشا انتشار نور، برکت و خیر در نقاط مختلف ایران اسلامی بوده اند و خوشحالم که امروز در خدمت بزرگوارانی هستیم که مدال نوکری و خادمی آستان مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) را بر عهده دارند، چرا که ایشان این شهر و دیار را با خون خود بیمه کرده است.


رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، ادامه داد: قریب ۱۵ سال است که ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستاي بزرگداشت این ایام از میلاد حضرت معصومه (س) در اول ذیقعده تا ولادت امام رضا (ع) در یازدهم این ماه بیش از پیش گرامی داشته می شود.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت این ایام روز بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) در ششم ذیقعده و روز تکریم امامزادگان (ع) نیز در پنجم این ماه در نظر گرفته شد تا با توجه به اینکه مردم اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه را پناهگاه خود می دانند، در مورد اولیای الهی بیشتر صحبت شود.


وی با تاکید بر اینکه مراسم ها و برنامه های ایام دهه کرامت با محوریت اعتاب مقدسه برگزار می شود، گفت: امسال با تدبیری که از سوی نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور صورت گرفت، ساز و کاری با همراهی ستاد بزرگداشت دهه کرامت اندیشیده شد که کار از جنس مردمی باشد و با هماهنگی بیشتر جریان سازی و انتشار موارد تبلیغی ضریب مضاعف گیرد.


حجت الاسلام والمسلمین خداداده هدف از برگزاری این نشست را هم افزايي و تصمیم گیری در خصوص اجرای برنامه های مشترک نهاد های فرهنگی در ایام دهه کرامت ذکر و تاکید کرد: طبق گزارش های ارائه شده در این نشست برنامه ریزی ها و کار های خوبی انجام شده است و شیراز علاوه بر سابقه ادبی و گردشگری به مرکز معرفتی و زیارتی تبدیل شده ضمن اینکه نقش آفرینی خوبی با محوریت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) با راهبری تولیت این حرم بین نهاد های مختلف در جریان است.


رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، با تاکید بر اینکه امسال جشن های ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) باید به صورت متفاوت تر برگزار شود، اظهار داشت: در تمدن های دنیا کمتر سراغ داریم که برای یک زن گنبد و بارگاه بسازند اما جای جای ایران اسلامی حرم های مطهری از این بانوان عالمه برخوردار است.


وی ادامه داد: ما وقتی از زن صحبت می کنیم اسامی با برکت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (س) بر ذهن متبلور می شود و ما باید این را قدر بدانیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده افزود: با تدابیری که انجام شده است، تجلیل از امامزادگان جلیل القدر (ع) در همه حرم های مطهر با همکاری ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان ها برگزار می شود.


وی ادامه داد: در روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) نیز برنامه های خاصی در سراسر کشور برگزار می شود که منحصر به شیراز نخواهد شد.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورَ، خاطرنشان کرد: استقرار ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به این خاطر است که برنامه های این ایام از جنس مسجد است و دلیل دیگر نقش مساجد در مردمی سازی جشن هاست.


وی همچنین تاکید کرد: ویژگی خاصی که برنامه های امسال حرم نسبت به سال های گذشته دارد این است که گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی حرم را نیز دارد و ما هرچه داریم به برکت خون شهداست.


لازم به ذکراست، نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه و مسئولان کشوری و استانی عضو این ستاد در مرکز همایش های بین المللی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.