مشارکت خودجوش جوانان کانون های مساجد در برگزاری جشن های دهه کرامت

مشارکت خودجوش جوانان کانون های مساجد در برگزاری جشن های دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام کلات پور،گفت: جوانان و اعضای کانون های مساجد به صورت خود جوش در حال تدارک برنامه های دهه کرامت در سطح کانون ها هستند.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به برنامه های دهه کرامت در سطح کانون های مساجد استان،گفت: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و با ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه ،افزود: در دهه کرامت ضروری است برای ترویج فرهنگ رضوی بهره‌گیری مناسب بگیریم.

 

وی خاطر نشان کرد: نامگذاری دهه اول ماه ذی‌العقده به دهه کرامت که مزین به تولد حضرت معصومه و امام رضا (ع) است، تبلور منزلت، عزت، شرافت، انسانیت، رافت، مهربانی، احسان، جوانمردی و سخاوت است که از درگاه این خواهر و برادر سرچشمه می‌گیرد و برکات وصف ‌ناپذیری را به همراه دارد.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: :پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در مساجد ، برگزاری همایش دختران مسجد و تقدیر از بانوان محجبه ،برگزاری مسابقات کتابخوانی ، راه اندازی کاروان شادی بچه های مسجد، اجرای گروه های سرود کانون ،برگزاری جشن روز دختر و تجلیل از آنها، برگزاری جلسات شخصیت شناسی در مورد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)  بخشی از برنامه های کانون های مساجد در دهه کرامت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه،اظهار کرددر بیان فضیلت حضرت معصومه (س)روایت‌های مختلف وجود دارد که شاخص‌ترین آن‌ها روایتی از حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در مورد پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (س) است که فرمودند: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَةُ؛ کسی که او را در حالی که حقش را شناخته، زیارت کند، برای او بهشت است.»
 

وی در پایان گفت: حضرت معصومه (س) تحت تربیت امام هفتم و امام هشتم شیعیان به مقام علمی و معرفتی ویژه‌ای دست یافتند که به پرسش‌های مراجعین آن زمان که پدر و برادر بزرگوارشان نبودند پاسخ می‌داد و این‌گونه بود که موسی بن جعفر (ع) عبارت «فداها ابوه» را ارزانی این بانوی کرامت کردند.

 

پایان پیام/ 712