مسجد مهم‌ترین و محوری‌ترین پایگاه ترسیم حرکت فرهنگی بشر/ نقش موثر مسجد در نقشه مهندسی فرهنگی

مسجد مهم‌ترین و محوری‌ترین پایگاه ترسیم حرکت فرهنگی بشر/ نقش موثر مسجد در نقشه مهندسی فرهنگی

تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام خداداده مسجد را مهم‌ترین و محوری‌ترین پایگاه ترسیم حرکت فرهنگی بشر عنوان کرد و گفت: اگر مساجد را فراموش کنیم، در آینده‌نگاری فرهنگی، کار و مسئله را واگذار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس،حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، شامگاه چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به جایگاه مسجد در نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروز بیشترین ساخت و ساز در دنیا برای مراکز دینی برای مسجد است.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی  هنری مساجد کشور مسجد را مهم‌ترین و محوری‌ترین پایگاه ترسیم حرکت فرهنگی بشر عنوان کرد و افزود: اگر مساجد را فراموش کنیم، در آینده‌نگاری فرهنگی، کار و مسئله را واگذار خواهیم کرد.

خداداده با بیان اینکه در جامعه‌سازی مهدویت و در ادبیات تمدن‌ساز مهدوی، جایگاه مسجد ویژه است، گفت: محل ظهور، مسجد الحرام است، محل تعیین جبهه حق و باطل مسجدالنبی و سایر موارد این چنینی است لذا در ادبیات مهدوی مسجد جایگاه ویژ‌ه‌ای دارد بنابراین اگر به دنبال ظهور و زمینه‌سازی برای آن هستیم باید حتماً مساجد آبادی داشته باشیم.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه آبادانی مسجد مهم است، افزود: نگاه تشکیلاتی مسجد که مؤمنان در ساعات مختلف دور هم جمع شده و با هم مناجات کرده و ذکر می‌گویند، نشان‌دهنده یک کار تشکیلاتی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه باید به عنوان دستیاران فرهنگی مسجد بتوانیم وظایف خود را در سایر ارکان مساجد در عرصه تربیت مؤمن مجاهد فرهنگی رقم بزنیم، به در پیش‌رو بودن دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت جریان ویژه‌ای در کشور است که حول اعتاب مقدسه شکل گرفته است و امیدواریم شاهد همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای بزرگداشت آن باشیم.

خداداده در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگی در مسایل عمومی کشور و پارلمان فرهنگی استان‌ها فعالیت دارد که ما عضویت ثابت آن را داریم، گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور هر دو هفته یک بار با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی،‌ عضویت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این شورا را ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: ستاد بزرگداشت دهه کرامت هم ذیل این شورا فعالیت می‌کند و امیدواریم امسال شاهد اتفاقات خوبی در این دهه باشیم.

پایان پیام/ 691