لزوم توجه و تقويت بعد بين المللي برنامه هاي دهه کرامت

لزوم توجه و تقویت بعد بین المللی برنامه های دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمين خداداده در نشست کارگروه بين الملل ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، بر اهتمام و تقويت بعد بين المللي برنامه هاي اين دهه تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده در نشست کارگروه بین الملل ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور که امروز، 24 اردیبهشت ماه در محل مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، با بیان اینکه دهه کرامت از سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و همراه با بزرگداشت روز دختر آغاز می شود و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه می یابد، گفت: تکریم مقام امامزادگان در طول این دهه صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: دهه کرامت بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به شهر مقدس قم که عنوان دهه کرامت را بیان کردند در کشور شکل و شمایل دیگری یافت. بعد از فرمایشات معظم له برنامه های این دهه درکشور توسعه یافت.

 

 نگاه تمدنی ما برای دشمنان تهدید است

رییس شورای بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه هجمه دشمن علیه ما در حوزه هویتی و ایمانی و اعتقادی است، بیان کرد: زمانی دشمنان ما را از مرزها مورد تهدید قرار می دادند اما در حال حاضر تهدیدات دشمنان از بعد تمدنی است.  در واقع دشمنان، نگاه تمدنی ما را برای خود تهدید به حساب می آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خداداده بر لزوم اهتمام به برنامه های دهه کرامت در عرصه بین المللی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم برنامه های باشکوهی به نام حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در این دهه برگزار کنیم خط رسانه ای را که علیه ایران و شیعه شکل گرفته، می شکنیم.

 

وی با اشاره به مناسبت های مهم این دهه یادآور شد: روز پنجم ذی القعده مصادف با روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) و روز ششم ذی القعده نیز روز بزرگداشت امامزادگان است که ضرورت دارد نسبت به برگزاری باشکوه این مناسبت ها اهتمام ویژه داشته باشیم.

 

برگزاری ویژه برنامه ها دهه کرامت در ده کشور دنیا

عبدالرضا راشد، نماینده مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز، با بیان اینکه این مجمع در ده کشور دنیا برنامه های دهه کرامت را به صورت خاص برگزار می کند، گفت: برخی از این کشورها عبارتند از: میانمار، گرجستان، افغانستان، پاکستان و ترکیه.

وی گفت: برگزاری جشن تکلیف دختران، روز بزرگداشت دختر، بزرگداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و ولادت امام رضا(ع) از برنامه های دیگر مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مناسبت دهه کرامت است.

 

«اردکانی»، مسئول بین الملل آستان حضرت فاطمه معصومه(س) از اجرای برنامه «سفیران کریمه» در 40 مرکز بین المللی خبر داد و گفت: برگزاری جشن تکلیف دختران، تدارک برنامه برای تازه مسلمانان، عیادت از بیماران، برگزاری مراسم های متعدد در حرم به زبان های مختلف و تولید محتواهای رسانه ای به چهار زبان دنیا از جمله برنامه های پیش بینی شده توسط بخش بین الملل آستان حضرت فاطمه معصومه(س) است.

 

برگزاری برنامه غبارروبی با حضور دانشجویان و طلاب غیرایرانی

وی افزود: برگزاری جشن بین المللی با حضور ۷۰۰ نفر از دختران غیرتبعه مقیم ایران، غبارروبی با حضور دانشجویان و طلاب غیرایرانی و خطبه خوانی از دیگر برنامه های بخش بین الملل آستان حضرت فاطمه معصومه(س) است.

در ادامه این نشست، «جواد نصیری»، مدیر ارزیابی و توسعه رسانه ای خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه تولید محتوا و فضاسازی رسانه ای همزمان با دهه کرامت مورد توجه قرار می گیرد، گفت: در دهه کرامت این ظرفیت را داریم که محتواهای مختلف را در بستر فضای مجازی منتشر کنیم، ضمن اینکه آمادگی برای پخش محتواهای بین سازمانی نیز هست.

 

برگزا ری چهار همایش توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) 

همچنین، «سعیدزاده»، نماینده حوزه بین الملل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: چهار همایش که دو همایش آن با محوریت بین المللی است برگزار شده است ضمن اینکه جشنواره شعر نیز در افغانستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در جشنواره بین المللی عکس که در مشهد برگزار می شود از ۱۱ کشور دنیا اثر دریافت شده و بنا داریم دو همایش علمی پژوهشی نیز در اردبیل با رویکرد گفتگوهای امام رضا(ع) و در ایلام با رویکرد حکمرانی در آموزه های رضوی برگزار کنیم.

 

استفاده از ظرفیت شبکه مبلغین برای بزرگداشت دهه کرامت

بنابراین گزارش، «الماسی»، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کارگروه بین الملل ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت رایزنان فرهنگی در ایام دهه کرامت تاکید کرد و گفت: مرکز تبلیغ این سازمان تلاش دارد، از ظرفیت شبکه مبلغین برای بزرگداشت این دهه بهره ببرد.

 

«کرمی»،نماینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کارگروه بین الملل هم بر لزوم مشارکت اهل سنت در جشن های این ایام تاکید کرد.

 

بنابراین گزارش، «حاج حسینی»، نماینده شبکه العالم در این کارگروه نیز بر آمادگی شبکه های صدا و سیما برای پوشش برنامه های این دهه تاکید کرد و افزود: مستند «زن در ایران» به سه زبان دنیا در این ایام پخش می شود.

 

«فاطمه گنجی»، مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور هم بر برگزاری جشن های دخترانه و مادرانه با نشاط و تنوع خاص تاکید کرد و افزود: تبیین فضائل حضرت فاطمه معصومه(س) و نیز برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در ایام دهه کرامت انجام می شود.