تدارک آستان سیدالکریم(ع) برای دهه کرامت/ میزبانی از جشن چندهزار نفری «دختران کرامت»

تدارک آستان سیدالکریم(ع) برای دهه کرامت/ میزبانی از جشن چندهزار نفری «دختران کرامت»

تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
عرفاتی با بیان اینکه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان قطب فرهنگی برنامه‌های دهه کرامت در تهران انتخاب شده است، گفت: جشن بزرگ و چندهزار نفری «دختران کرامت» ویژه دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند در ‌آستان سیدالکریم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محسن عرفاتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان درباره ویژه‌برنامه های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای دهه کرامت، اظهار کرد: این برنامه ها از یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و با برگزاری جشن بزرگ «دختران کرامت» در آستان سیدالکریم(ع) آغاز می شود.

 

معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: در این جشن که از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برگزار می شود بین سه تا چهار هزار نفر از دخترانی که تازه به سن تکلیف رسیده اند حضور یافته و در کنار اجرای برنامه های فرهنگی شاد و مفرح، مسائلی همچون عفاف و حجاب برایشان تبیین می شود. اعطای بسته های فرهنگی همراه با تبرکی آستان قدس رضوی و نیز هدیه های مرتبط با حجاب به این دختران با همکاری خادمیاران رضوی از دیگر بخش های جشن روز دختر در آستان سیدالکریم(ع) است.

 

حجت الاسلام عرفاتی با بیان اینکه جلسات تبیین دهه کرامت هر شب پس از نماز مغرب و عشاء در آستان عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود، گفت: همزمان با پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان و به دلیل همجواری مزار امامزادگان حمزه و طاهر علیهماالسلام با مزار عبدالظیم حسنی(ع)، مراسم غباروبی آستان این امامزادگان و نیز تجلیل از مقام کریمانه آنها برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه محور همه فعالیت های آستان سیدالکریم(ع) برای دهه کرامت نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی(ع) است، تأکید کرد: در این راستا در عصر روز پنجم ذی‌القعده خادمان این آستان و نیز خادمیاران رضوی با سیدالکریم(ع) میثاقی را مبتنی بر نامه امام رضا(ع) می بندند.

 

عرفاتی از تدارک جشن ولادت امام رضا(ع) در شب و روز یازدهم ذی‌القعده خبر داد و بیان کرد: این جشن ها همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی در شبستان امام خمینی(ره) حرم برگزار می شود.

 

معاون علمی فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: بنابر تصویب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به دلیل آنکه آستان مقدس امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند، حرم عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان قطب فرهنگی برنامه های دهه کرامت در تهران انتخاب شده است. از این رو، جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در تهران با حضور تولیت آستان سیدالکریم(ع) چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه به میزبانی این آستان برگزار و برنامه های محتوایی در آن تبیین می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9