عنبرآبای ها در عزای امام صادق (ع) به سوگ نشستند

عنبرآبای ها در عزای امام صادق (ع) به سوگ نشستند

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
امروز (۲۶اردیبهشت ماه) همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) مراسم سوگواری در مسجد جامع شهر عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۶اردیبهشت ماه) همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) مراسم سوگواری در مسجد جامع شهر عنبرآباد برگزار شد.
آیت الله ابوالقاسمی در این مراسم، با اشاره به این که طبق فرمایش قرآن کریم، فرصت انسان در دنیا بسیار کم است، گفت: امام صادق (ع) فرمودند؛ مردم هنگام حساب و کتاب چهار دسته اند کسانی که بدون‌حساب و کتاب به جهنم می‌روند، کسانی که بدون حساب و کتاب به بهشت می روند، دسته سوم کسانی که مورد حساب و کتاب قرار می گیرند و حساب سختی در پیش دارند و دسته چهارم افرادی که حساب و کتاب آسانی دارند.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: کسانی که ولایت اهل‌ بیت (ع) را پذیرفتند و محبت ایشان را در دل دارند حساب و کتاب آسانی دارند و این یک امتیاز برای محبین اهل‌ بیت (ع) به شمار می آید.
وی با بیان این مطلب که شیعه ۶ ویژگی دارد، عنوان کرد: اول مراقب شکم و آنچه که در آن از غذای دنیای ریخته می شود، خمس و زکات مالی از واجبات مالی است که اگر پرداخته نشود مال انسان آمیخته به مال حرام می شود.
آیت الله ابوالقاسمی افزود: دوم پاکدامنی در ارتباط با نامحرم که دشمن می‌خواهد بدان خدشه وارد کند و حجاب که میراث حضرت فاطمه زهرا (س) است را از زنان مسلمان بگیرد.
مشاور رییس جمهوری و عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سوم خالص کردن نیت و برای خدا کار کردن در دنیا، به دنبال مطرح شدن و معروف شدن در دنیا است که نمونه بارز آن در عصر ما شهید حاج قاسم سلیمانی است که مصداق بارزی از اخلاص عمل بود.
وی ادامه داد: چهارم اهل جهاد و خستگی ناپذیر بودن و جهاد یعنی خود را به زحمت انداختن در راه انداختن امورات مردم، پنجم دلبستگی او به پاداشی باشد که خداوند به او قرار است دهد و ششم از عقوبت خداوند متعال می‌ترسد.
آیت الله ابوالقاسمی تصریح کرد: شیعه همه رفتار خود را با خواست خداوند تنظیم می کند و نسبت به نماز اول وقت سهل انگاری نمی کند.

پایان پیام/ 586