یکی از مشکلات جامعه امروزی فرهنگ کار است/ کمیته فرهنگ سازی کار تشکیل شود

یکی از مشکلات جامعه امروزی فرهنگ کار است/ کمیته فرهنگ سازی کار تشکیل شود

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام میثم تارم گفت: باید ذیل شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان کمیته ای متشکل از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برای فرهنگ سازی کار و اشتغال تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) حجت الاسلام میثم تارم در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)، گفت: امام جعفر صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) در سنین پیری بارها در ظهر گرم مشغول کار و تلاش بودند و کار را یک فریضه عبادی تلقی می کردند.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان یکی از مشکلات جامعه امروزی را فرهنگ کار دانست و افزود: در شرایط فعلی ایجاد شغل برای جوانان خدمتی بزرگ می باشد.
وی با بیان این مطلب که گسترش فرهنگ کار مستلزم ارائه راهکار است، خاطرنشان کرد: محور نشست شورای فرهنگ عمومی همان طور که از نامش پیداست، فرهنگ و فرهنگ‌سازی موضوعات متعدد است که امروز به توسعه فرهنگ‌ کار اختصاص داده شد.
حجت الاسلام تارم تصریح کرد: باید تفکر پشت میز نشینی را تغییر داد و نوجوان و جوان را نسبت به انتخاب رشته های تحصیلی متناسب با مشاغل مورد نیاز منطقه راهنمایی کرد، آموزش و پرورش، معلمین، انجمن اولیا و مربیان و مشاوران تحصیلی می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.
امام جمعه جیرفت ابراز کرد: از آنجایی که منطقه ما قطب کشاورزی بنابراین باید با فرهنگ سازی نوجوان را نسبت به تحصیل در هنرستان کشاورزی و سایر هنرستان های سطح شهر که رشته های مورد نیاز مشاغل منطقه را دارند، تشویق و ترغیب کرد.
وی با بیان این مطلب که کارفرمایان باید با قوانین کار آشنا شده و آنها را رعایت کنند، اظهار کرد: کارآفرینان و صاحبان مشاغل باید حق و حقوق کارگران را رعایت کنند.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: باید ذیل شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان کمیته ای متشکل از اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی برای فرهنگ سازی کار و اشتغال تشکیل شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به این که کار و رفع موانع تولید از دغدغه های مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: متاسفانه برخلاف منویات مقام معظم رهبری عمل شده و شاهد گرانی ها در صنعت خودرو و غیره هستیم.

پایان پیام/ 586