از رونمایی پلتفرم دخترانه «ویترین» تا برپایی چایخانه امام رضا(ع) در ۲۲ میدان تهران

از رونمایی پلتفرم دخترانه «ویترین» تا برپایی چایخانه امام رضا(ع) در ۲۲ میدان تهران

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
اجرای ویژه‌برنامه سفیران کریمه در ۴۰ نقطه از کشور و جهان، رونمایی از پلتفرم ویترین، برگزاری ۱۶ جشنواره رضوی، اجرای سرود در مکان‌های عمومی و برپایی ۲۲ چایخانه امام رضا(ع) در میادین تهران از ویژه‌برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه) همراه با زیارت جمعی حاضران این مراسم از آستان مقدس سیدالکریم(ع)، حضرت حمزه(ع) و حضرت طاهر(ع) برگزار شد.

 

در این نشست، تعدادی از دستگاه های عضو این شورا به تشریح برنامه های دستگاه هایشان در ایام دهه کرامت پرداختند.

 

«نعمت‌الله فیروزی» نماینده آستان قدس رضوی در ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: امسال آستان مقدس امام رضا(ع) تلاش کرده است که در برنامه ها و جشن های دهه کرامت برون سپاری را مورد توجه قرار دهد و سعی کرده ایم که برنامه را از فضای رسمی به خارج و با محوریت مردمی برگزار کنیم. در همین راستا جشن های زیر سایه خورشید به صورت ملی و بین المللی با حضور و محوریت مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: ضرورت دارد که موضوع امیدآفرینی و همدلی در برنامه ها و به ویژه در خانواده و در میان بانوان مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده‌ آستان امام رضا(ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به ضرورت تولید محتوا ویژه این ایام، افزود: در همین راستا سه ویژه برنامه با محوریت احادیث امام رضا (ع) برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تهیه شده است.  

 

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری در این ایام تاکید کرد و گفت: سه ضلع مبلغ، معلم، مادر و همچنین سه ضلع خانه، مسجد و مدرسه باید در برنامه های فرهنگی مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

 

این گزارش می افزاید: در ادامه این نشست، حجت الاسلام «منصور مقدمی»، نماینده آستان حضرت فاطمه معصومه (س) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: برای تولید محتوا در ایام دهه کرامت جلسات با حضور کارگروه محتوایی شورای دهه کرامت از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و در مسیر تدوین این سند نیز آستان مقدس امام رضا (ع) با این کارگروه همکاری داشت.

 

وی با اشاره به شعار روز دختر با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا» گفت: لازم است بحث الگوپذیری و الگودهی به بانوان و دختران جامعه با توجه به مقتضیات زمان مورد توجه قرار گیرد.

 

سفیران کریمه در ۴۰ نقطه از کشور و جهان

نماینده آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت از اجرای ویژه برنامه سفیران کریمه در ۴۰ نقطه کشور و جهان خبر داد و خاطرنشان کرد: تدارک پویش هایی با محور برگزاری جشن خانگی ویژه دختران از دیگر برنامه های تدارک دیده شده از سوی آستان بانوی کرامت است.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «ناظر»، نماینده معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با تشریح برنامه های این ایام، گفت: کارگروه دختران از یک سال قبل از سوی این معاونت تشکیل شده است، ضمن اینکه ستادهای استانی را برای بزرگداشت روز دختر تشکیل داده ایم.

 

رونمایی از پلتفرم دخترانه ویترین

وی فعال کردن حلقه های میانی در کارگروه دختران را یکی دیگر از برنامه های مورد توجه نام برد و تصریح کرد: پلتفرم ویترین دختران همزمان با دهه کرامت در شبکه اجتماعی بله رونمایی می شود و تلاش کرده ایم که در برنامه ها بحث هویت دختران و نیز خلاقیت آفرینی مورد توجه قرار گیرد.

 

برگزاری ۱۶ جشنواره با محوریت امام رضا(ع)

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «سعیدی زاده»، نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در ستاد بزرگداشت دهه کرامت اهتمام به موضوع هنر و رسانه در عرصه ترویج فرهنگ رضوی را یکی از رویکردهای این بنیاد دانست و گفت: ۱۶ جشنواره ملی و بین المللی با محوریت امام رضا (ع) تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: تلاش کرده ایم در ایام دهه کرامت با ابزار تئاتر برای مخاطبان برنامه داشته باشیم و مضامین رضوی را به آنها منتقل کنیم.

 

سعیدی زاده برگزاری جشنواره ملی گرافیک، کارگاه آموزشی تصویرسازی و کتیبه، برگزاری جشنواره بین المللی عکس رضوی، خوشنویسی رضوی، آواها و نواهای اقوام، برگزاری جشنواره سرود رضوی و جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی و نیز جشنواره فیلم کوتاه رضوی و جشنواره ملی کودک و نوجوان و چهار همایش علمی پژوهشی با موضوع امام رضا (ع) و نیز تقدیر از خادمان رضوی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این بنیاد، نام برد.

 

ضرورت هم افزایی و انتقال تجارب

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «محمدهادی رحیمی صادق»، مدیر حوزه های علمیه استان تهران بر لزوم بکارگیری خلاقیت و نشاط در برنامه های دهه کرامت تاکید کرد و گفت: با توجه به همزمانی این دهه با سالروز فتح خرمشهر ضرورت دارد که در این راستا نیز برنامه هایی تدارک شود، ضمن اینکه انتقال تجربه ها و هم افزایی دستگاه ها در این ایام در دستور کار قرار گیرد.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، حجت الاسلام «مجتبی تختی پور»، معاون فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان تهران یکی از برنامه های محوری تدارک دیده از سوی کانون های فرهنگی هنری را اجرای سرود دانست و گفت: لازم است که از ظرفیت مکان های عمومی، پارک ها و ایستگاه های مترو برای اجرای برنامه های این ایام استفاده شود.

 

اجرای سرود در فضاهای عمومی

معاون فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از اجرای نمایش میدانی در سطح شهر تهران و در اماکن عمومی همزمان با دهه کرامت خبر داد و گفت: همان گونه که میهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر به یک جریان تبدیل شده است، لازم است که در مورد دهه کرامت نیز یک جریان سازی شکل گیرد.

 

چایخانه امام رضا(ع) در ۲۲ میدان تهران

 در ادامه این نشست شهرکی، نماینده کانون خدمت رضوی در ستاد بزرگداشت دهه کرامت از برپایی ۲۲ چایخانه حضرت امام رضا(ع) در میادین تهران خبر داد و گفت: جشنواره ای ویژه نوجوانان و جوانان با همکاری آموزش و پرورش در حال برگزاری است که تاکنون پنج هزار اثر دریافت کرده و قرار است ۲۴۰ نفر به عنوان منتخب معرفی و به عنوان سفیران رضوی در مدارس فعالیت کنند.

 

پایان پیام/ 40