اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در دهه کرامت استان آذربایجان غربی

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در دهه کرامت استان آذربایجان غربی

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
آقالو گفت: امسال بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ادریس آقالو امروز در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت که در تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: پانزدهمین دوره کاروان زیر سایه خورشید امسال در 31 اردیبهشت تا 11 خرداد در همه شهرستان های آذربایجان غربی  برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هر سال کاروان های زیر سایه خورشید به نام شهدا مزین می شود امسال نیز دو کاروانی که به آذربایجان‌غربی خواهند کرد به نام شهدای امنیت شهید عباس فاطمیه و مهدی اثنی عشری از شهدای اغتشاشات اخیر مزین خواهند شد.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید آذربایجان غربی افزود: کاروان های زیر سایه خورشید از اول خرداد لغایت ۶خرداد در جنوب و شمال استان و مابقی روزها در مرکز استان حضور خواهند داشت،و در جشنواره زیر سایه خورشید امسال ۲کاروان از مشهد مقدس با حضور ۸نفر در استان حضور خواهند یافت.

آقالو افزود: با توجه به تقارن دهه کرامت با ایام امتحانات، خادمان امام رضا (ع) با پرچم آستان قدس رضوی در برخی مدارس قبل از آغاز امتحانات برای روحیه دادن به دانش آموزان حضور خواهند یافت و هدایا و بسته های فرهنگی به دانش آموزان اهدا خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشنواره زیر سایه خورشید در خصوص محورهای جشنواره زیر سایه خورشید خاطر نشان کرد: توجه به شعار سال، تکریم بانوان و دختران ، تکریم فراجا و شهدای امنیت ، توجه به موضوع  جهاد تبیین، توجه به موضوع جوانی جمعیت از جمله محور ها و عنوان های برنامه جشنواره زیر سایه خورشید امسال است.

وی گفت: امسال برنامه های ویژه ای برای معلولین، نابینایان و ناشنوایان و افراد کهنسال در محلات برگزار می شود، همچنین با هماهنگی شهرداری از برخی پارکبان ها نیز تقدیر خواهد شد.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از برنامه های شاخص زیر سایه خورشید با همکاری مجموعه و سازمان ها، 31 اردیبهشت در روز ولادت حضرت معصومه (س) در پارک گوللر باغی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه شعر ترکی رضوی در میاندوآب افزود: آئین اختتامیه شعر ترکی رضوی امسال 4 خرداد با حضور خادمان آستان قدس رضوی در میاندوآب برگزار می شود.

آقالو با تاکید به اینکه در مجموع بیش از ۲۰۰عنوان برنامه در دهه کرامت برگزار می شود، یاد آور شد: اختتامیه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی در میاندوآب در ۴خرداد برگزار می شود. 

وی خاطر نشان کرد: توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و بسته های بهداشتی بین خانواده های دارای فرزند بیشتر، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و توزیع جهيزيه بین زوجین بی بضاعت از مهم ترین برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی خواهد بود.

آقالو با بیان اینکه تعدادی تاکسی در ارومیه در روز تولد امام رضا با اجرای طرح (به حساب امام رضا) به صورت رایگان مسافر جابه جا می کنند، اظهار کرد: اهدای جهیزیه، سیسمونی، اهدای بسته های معیشتی، آزادی زندانیان غیر عمد از جمله برنامه های زیر سایه خورشید است.

وی گفت: یکی از برنامه های دیگر در آذربایجان غربی در دهه کرامت حضور خادمیاران در روستاها و ایجاد ایستگاه های ویزیت رایگان بیماران خواهد بود و در شهرستان های چایپاره و میاندوآب نیز گلباران مزار شهدا اجرا خواهد شد.

مسئول برنامه های زیر سایه خورشید در پایان بیان داشت: در اختتامیه مراسم که با حضور بیش از 3 هزار نفر برگزار می شود به قید قرعه تعدادی از شرکت کننده ها به زیارت امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.

پایان پیام/ 566