حمایت و تقویت مساجد باید مورد توجه مسئولان باشد

حمایت و تقویت مساجد باید مورد توجه مسئولان باشد

تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس بر اعزام مبلغ به مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: حمایت و تقویت مساجد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مهدی روشنفکر» ظهر امروز ( ۲۸ اردیبهشت ماه) در نشست مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیر حوزه های علمیه کشور، اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دارای دین و مذهب شیعه بوده و تعصب و غیرت دینی مردم باعث جلوگیری از ورود هرگونه مذاهب انحرافی در این استان شده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان دارای نیروهای فرهنگی در سطح بالای علمی بوده ولی علیرغم این ظرفیت ها، حوزه فرهنگ با نارسایی هایی مواجه است.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه این نارسایی ها دلایل بسیاری دارند، افزود: ضعف در راه ها و محورهای مواصلاتی و همچنین فاصله بسیار زیاد با مرکز کشور باعث شده تا تبادل فرهنگی با دیگر مناطق کمتر وجود داشته باشد.

 

روشنفکر به نیازهای دینی و فرهنگی این استان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاهای استان و این که جمعیت بسیاری در روستاها زندگی می کنند، ضرورت ایجاب می کند تا تعداد روحانیون در مناطق روستایی افزایش داشته باشد.

 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید دوباره بر افزایش تعداد روحانیون اعزامی به مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: هرچند که روحانیونی از طرف نهادهای فرهنگی به روستاها اعزام می شوند، ولی به نسبت جمعیت روستاها و پراکندگی آنها می طلبد که مبلغین بیشتری به روستاهای استان اعزام شوند.

 

وی ۴۷ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و رحمت را ساکن در روستا ها دانست و خاطرنشان کرد: این اعزام مبلغین به مناطق روستایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده، ضمن اینکه حمایت و تقویت مساجد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

روشنفکر بر تکمیل مساجد نیمه کاره در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: اگر در زمینه تکمیل مساجد و عمران ظاهری آنها فعالیت های لازم صورت گیرد، شاهد حضور موثر مردم در برنامه‌های فرهنگی مساجد خواهیم بود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی برگزاری گفتمان های دینی در دانشگاهها و همچنین تجهیز کتابخانه ها را یک ضرورت دیگر دانست و گفت: با توجه به گزارش های رسیده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، برگزاری این گفتمان ها در سراسر کشور کمرنگ شده است.

پایان پیام/ 82