آغاز برنامه‌های دهه کرامت در آستان فاطمی از عصر امروز/ تدارک مفصل برای ولادت بهترین دختر دنیا

آغاز برنامه‌های دهه کرامت در آستان فاطمی از عصر امروز/ تدارک مفصل برای ولادت بهترین دختر دنیا

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی، معرفتی و تبیینی از سوی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) برای دهه کرامت، گفت: اجتماع دختران بین‌الملل، جشن بهترین دختر دنیا و همایش طوبای محبت از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام «مهدی احمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان  از تدارک برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی به همت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: در آستانه دهه کرامت اجتماع دختران بین الملل عصر امروز (جمعه، ۲۹ اردیبهشت ماه) از ساعت ۱۷ در شبستان حضرت زهرا(س) آستان فاطمی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: جشن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز ۳۰ اردیبهشت با حضور ۳۱۳ خواهر شهید از سراسر کشور در این آستان مقدس برگزار می شود، ضمن اینکه دیدار با بانوان بازنشسته این آستان، عیادت از بیماران و خانواده های شهدا نیز به مناسبت دهه کرامت تدارک دیده شده است.

 

 برنامه شاد و مفرح «بهترین دختر دنیا»

حجت الاسلام احمدی از برگزاری برنامه شاد و مفرح «بهترین دختر دنیا» ویژه خردسالان ۴ تا ۶ سال و کودکان ۷ تا ۱۱ سال در رواق کودک در روز ۳۰ اردیبهشت خبر داد و افزود: برنامه رسانه ای سمت خدا نیز ظهر روز ۳۰ اردیبهشت با سخنرانی حجت الاسلام «سیدحسین حسینی قمی» و با اجرای نجم الدین شریعتی در شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس روی آنتن می رود. همچنین، اجتماع هیئات مذهبی و خادمیاران رضوی در این آستان مقدس برپا می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های شب سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) بیان کرد: سخنرانی آیت الله سید محمدمهدی میرباقری و مداحی سیدمهدی میرداماد از جمله برنامه های شب سالروز ولادت بانوی کرامت است. همچنین مراسم نقاره زنی، تعویض پرچم آستان مقدس بانوی کرامت روز یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت آن حضرت(ع) از ساعت ۷ صبح در صحن امام رضا(ع) آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی و با مداحی حسن عبداللهی و مهدی حیدرزاده برگزار می شود.

 

جشن خواهران اردو و عرب زبان

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: خطبه خوانی و آغاز جشن های دهه کرامت صبح روز ۳۱ اردیبهشت ساعت ۷:۳۰ با سخنرانی آیت الله احمد مروی و مداحی عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس برپا می شود. همچنین جشن خواهران اردوزبان و عربی‌زبان نیز در همین روز در جوار آستان مقدس برگزار می شود.

 

همایش طوبای کرامت

حجت الاسلام احمدی همایش طوبای کرامت، مسابقه در پی آفتاب، سخنرانی پیرامون جایگاه خدمت به حضرت فاطمه معصومه(س)، سخنرانی پیرامون تبیین جایگاه حضرت فاطمه معصومه(س) در عرصه های اجتماعی در طول تاریخ ایران، اجتماع دختران با سخنرانی سردار احمد رضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی کشور، در شبستان حضرت زهرا(س)، حضور سفیران کریمه در ۳۱ استان کشور و خارج کشور را از جمله برنامه های تدارک دیده شده  این آستان مقدس در سالروز ولادت بانوی کرامت نام برد.

 

برگزاری محفل بین المللی شعر بانوان

معاون فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) از اجرای خطبه عقد همزمان با ایام دهه کرامت در جوار آستان مقدس بانوی کرامت خبر داد و تصریح کرد: ویزیت رایگان بیماران نیز در صحن امام رضا(ع) آستان حضرت فاطمه معصومه(س) انجام و برپایی نمایشگاه، بازدید رایگان از موزه فاطمی، بازدید از کتابخانه آستان، برنامه خوشنویسی از القاب، احادیث و روایات کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری محفل بین المللی شعر بانوان به مناسبت دهه کرامت در شبستان حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: اجتماع دختران دانشجوی قم در بارگاه مقدس بانوی کرامت با عنوان محفل مشکات الکریمه، برپایی کرسی تلاوت قرآن کریم، برگزاری ویژه برنامه حرم شناسی ویژه مادران و دختران و برنامه شخصیت شناسی حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر تدارکات آستان فاطمی ویژه دهه کرامت است.

پایان پیام/ 40