روایت «سند فعالیت‌های مسجد» از نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه

روایت «سند فعالیت‌های مسجد» از نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
«سند فعالیت‌های مسجد» از کتاب‌های انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که به نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، انتشارات قرآن و اهل بیت نبوت(ع) از جمله انتشارات هایی است که در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عرضه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب حضور فعالانه‌ای دارد.

 

یکی از کتاب های این انتشارات که در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه شده است، کتاب «سند فعالیت های مسجد» به نویسندگی احمدرضا اخوت است. این کتاب در دو بخش تهیه شده است.

 

بخش اول این کتاب به ویژگی مسجدهای تقوا محور اشاره کرده و مسجد و امت سازی، مسجد و امام طلبی، مسجد و منسک گرایی و قیام لله را از ویژگی های مساجد تقوا محور برمی شمارد.

 

 

 

 

نویسنده در این کتاب آورده: در مسجد تقوامحور برای اقامه قسط، خواندن خالصانه خداوند، تحقق جریان های اجتماعی، سامان دهی و تجمع مردم تلاش می شود.

 

بخش دوم این کتاب نیز به راهبردهای شکوفایی مساجد پرداخته است و تاسیس مسجد، تعیین ساختار اداره مسجد، برنامه ریزی، اجرای دقیق برنامه ها و برخورد نیکو با مخاطبان، ارتباط و تعامل با سایر مساجد، ارتقا با مشارکت های قوم های توحیدی، برگزاری برنامه های مسجد به شیوه منسک را از مولفه های شکوفایی مساجد نام برده است.

 

در بخشی از این کتاب آمده است: «اگر پذیرفته باشیم که اراده خداوند بر این قرار است که عبودیت همه حیثیت انسان و تمام شئونات او را تعریف کند، پس محل هبوط، استقرار، زندگی و بیت او نیز عبادتگاه او خواهد بود. از این رو مسجد به عنوان محل عبودیت انسان و به یک معنا همه زمین و عوالم مورد بهره انسان را شامل می شود».

 

چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۹۷ روانه بازار نشر شده است و کاظم حاجی رجبعلی، ابوالفضل رفیع ها، حسین مختاری نیز با نویسنده برای تالیف این کتاب همکاری داشته است.

 

پایان پیام/ 40