شریکه‌الامامی که مبدع طرح مهدهای شیشه‌ای برای مساجد و محیط‌های فرهنگی است

شریکه‌الامامی که مبدع طرح مهدهای شیشه‌ای برای مساجد و محیط‌های فرهنگی است

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
خانم نجفی دلیر از بانوان فعال مسجدی به عنوان شریکة‌الامام با حضور در مساجد به جهاد تبیین در موضوع فرزندآوری و مشکلات جمعیتی کشور مشغول است؛ وی با اجرای طرح‌های ابتکاری همچون مهدهای شیشه‌ای می‌کوش برخی موانع در این مسیر را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت فرا رسیدن ۳۰ اردیبهشت که در تقویم رسمی روز جمعیت نام دارد مروری داریم بر فعالیت های یک بانوی فعال مسجد در عرصه تبلیغ فرزندآوری و جوان سازی جمعیت که در ادامه مرور می شود:

 

«معصومه نجفی‌دلیر» از مبلغان حوزه جمعیت و شریکةالامام حاج آقا حجتی پور در استان قم است، وی که خود دارای پنج فرزند است بهترین روش تبلیغ برای حل مشکل فرزندآوری و جمعیت در کشور و کمک به جوان‌سازی جمعیت را پیروی از تأکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرزندآوری می‌داند و در این زمینه خود در پرورش و تربیت فرزندان تلاش فراوانی دارد.

 

این شریکة الامام که به دلیل فعالیت های تبلیغی به دور از خانواده زندگی می‌کند علی رغم همه مشکلات توانسته در کنار تربیت فرزندان به تحصیل نیز ادامه دهد و در مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر علوم قرآن‌کریم، مدارج علمی را کسب نماید.

 

 

 

 

وی توجه به منویات رهبری در مورد جوانی جمعیت را امری مهم و ضروری می داند و در پایگاه مساجد و در مناسبت‌های مختلف در خصوص جوانی جمعیت به سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره می‌پردازد.

 

خانم نجفی‌دلیر بیش از پنج سال است که در مسجد مقدس جمکران فعالیت‌های تبیینی و تبلیغی را برای بانوان دنبال می‌کند و به تبیین احکام شرعی در خصوص سقط جنین و روابط زوجین و تربیت فرزند برای مخاطبان در دوره‌های آموزشی می پردازد.

 

وی توانسته طرح‌ها و ایده‌های خوبی را در مسجد قمر بنی هاشم (ع) قم و پایگاه بسیج خواهران «ام‌البنین(س)» ارائه دهد و در زمینه فرزند آوری نیز جلسات متعددی را با خواهران در مورد ارائه ایده هایی در جهت رفع موانع و مشکلات فرزندآوری داشته است.

 

 

 

این شریکة الامام به منظور ایجاد انگیزه در خانواده ها برای فرزندآوری درصدد جذب حمایت های مالی برای آنها است و طرح تأمین مسکن برای خانواده ها دارای چهار فرزند به بالا را با جدیت دنبال می کند. به اعتقاد وی یکی از اساسی ترین موانع فرزندآوری در جامعه امروز مسئله و مشکل مسکن است که اگر برطرف شود می‌تواند گامی مهم در تشویق خانواده‌ها به سمت و سوی فرزندآوری و جوان‌سازی جمعیت کشور باشد نباید عشق مادری و شوق فرزندآوری به دلیل مشکل مسکن، بایکوت بماند!

 

خانم نجفی دلیر همچنین عدم استقبال برخی از محیط‌ها از حضور کودکان را یکی از عوامل مهم در ایجاد موانع پیش روی خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری می‌داند، به خصوص اینکه محل کار و تحصیل فاقد مهدهای کودک است و یا فاصله زیادی میان محل کار و مهد وجود دارد.

 

وی با ارائه ایده ای در خصوص مهد شیشه‌ای در مساجد و محیط‌های فرهنگی بر این باور است که می‌توان با شکل گیری این مهدها، خانواده‌ها در محیط به فعالیت بپردازند و فرزندان را نیز ببینند. این ایده اگر چه در برخی از مساجد دنبال شده اما می‌تواند به عنوان یک ایده فراگیر بخشی از دغدغه مادران شاغل و یا مشغول به تحصیل را رفع نماید و نقطه قوتی در فرزندآوری باشد.

 

این شریکة الامام همچنین تولید محتواهای علمی و قرار دادن آن در اختیار مبلغان حوزه جمعیت را یکی از نیازهای مهم می‌داند چراکه به تناسب تغییر ذائقه مخاطبان محتواهای تبلیغی ناب و به روز همراه با کارهای گرافیکی می‌توان تأثیر بیشتری در ترویج فرهنگ فرزندآوری و ارتقای آگاهی خانواده‌ها داشته باشد.

پایان پیام/ 9