قرآن کتاب صامت و اهل بیت (ع) قرآن ناطق هستند

قرآن کتاب صامت و اهل بیت (ع) قرآن ناطق هستند

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین قاسمی گفت: قرآن کتاب صامت و اهل بیت (ع) قرآن ناطق هستند و اگر چنانچه مسلمانی می‌خواهد ایمان خود را محافظت و تقویت نماید بایستی در تلاوت و تدبر در آیات قرآن تلاش ویژه نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز ماه مبارک رمضان در محفل نورانی انس با قرآن، ماه رمضان را ماه ضیافت و گستره بی‌نهایت رحمت الهی خواندند و تطهیر قلب و انس همراه با تدبّر و تفقّه در قرآن را از عوامل مهم بهره‌مندی انسان از ضیافت پروردگار کریم برشمردند. و ایشان افزودند« راه تربیت ۱۰ میلیون حافظ که چند سال قبل مطرح کردیم، وارد کردن نوجوانان به عرصه فعالیت‌های قرآنی است که طرح‌های «هر مسجد یک پایگه قرآنی» می‌تواند به تحقق آن کمک کند».

در سطح استان آذربایجان غربی نیز هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت دارند که در ایام مخصوص همچون ماه رمضان، محرم،  ایام فاطمیه و حتی روزهای عادی محافل قرآنی فعالی با حضور نوجوانان و جوانان دارند. و یکی از این کانون های فعال کانون فرهنگی و هنری غریب الغرباء مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای تازه کند شهرستان چالدران است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: بنا به فرموده پیامبر اسلام قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام (ص) می‌باشند و لازمه عدم گمراهی و ثبات قدم در دین مبین اسلام تبعیت محض از قرآن کریم و اهل بیت(ع) می باشد.

وی افزود: قرآن کتاب صامت و اهل بیت (ع) قرآن ناطق هستند و اگر مسلمانی می‌خواهد ایمان خود را محافظت و تقویت نماید بایستی در تلاوت و تدبر در آیات قرآن تلاش ویژه نماید.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند قرآن عهد و پیمان خداوند است بر بندگانش و بر هر مسلمان لازم است حداقل روزانه ۵۰ آیه در قرآن تدبر کند.

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور در اکثر مساجد کشور اجرا می شود، گفت: در روستای تازه کند شهرستان چالدران نیز سالانه چهار مورد ختم قرآن کریم داریم اولین مورد  تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان که هر روز یک ساعت بعد از ظهر در محل حسینیه روستا با حضور بانوان و آقایان اجرایی می شود.

امام جماعت روستای تازه کند چالدران افزود: همچنین  هر روز بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء یک صفحه به همراه تفسیر جزئی قرآن و معنا و مفهوم آیات تلاوت شده قرائت می شود. و سومین مورد نیز تلاوت دو صفحه از قرآن در روزهای یکشنبه در مراسم هیئت هفتگی بانوان است.

وی ادامه داد: در روزهای جمعه نیز مراسم هفتگی هیئت آقایان ۴ صفحه قرآن تلاوت می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی در ادامه با اشاره به اهداف و تاثیرات قرآن خوانی گفت:  هدف از برگزاری ختم قرآن کریم این است که بتوانیم در زیر سایه  کتاب الهی خود و خانواده و جامعه را به سوی تعالی اخلاقی و معنوی و مادی سوق دهیم. و چرا که یکی از ثمرات و آثار انس با قرآن،  آرامش روحی و روانی است،  همان حلقه فراموش شده ای که نبودش باعث اضمحلال و وجودش باعث ترقی و پیشرفت جامعه می باشد.

وی بیان کرد: در خصوص جذب جوانان و نوجوانان به سوی معنویات نیز لازم است از کتاب هدایت (قرآن کریم) استفاده نمود و معارف اسلامی و دینی را از روش های مختلف و جذاب به کودکان و نوجوانان و جوانان یاد داد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی برگزاری مراسمات هفتگی منزل محور، تلاوت زیارت آل یاسین، مناجات هفتگی هیئت حضرت علی اصغر (ع) با امام زمان (عج)، قرائت دعای ندبه و تبیین احکام شرعی را از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی و هنری غریب الغرباء مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای تازه کند شهرستان چالدران عنوان کرد. 

گفتنی است؛ جشن میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی،  امام جماعت و روحانی مستقر روستای تازه کند شهرستان چالدران،  روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۳ عصر  با حضور بانوان و ساعت ۹/۳۰ شب با حضور آقایان در  حسینیه سیدالشهداء (ع) روستای تازه کند شهرستان چالدران به همت  کانون فرهنگی و هنری غریب الغرباء، هیئت حضرت علی اصغر (ع) و هیئت رهروان حضرت زهرا (س) بانوان روستای تازه کند شهرستان چالدران برگزار می شود.

پایان پیام/ 566