برگزاری طرح «مسجد، محله کرامت» در کهگیلویه و بویراحمد

برگزاری طرح «مسجد، محله کرامت» در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح «مسجد، محله کرامت»، گفت: شب نشینی با نشاط و کریمانه در مسجد محله در فاصله زمانی یکشنبه هفتم خرداد ماه، مصادف با هشتم ذی القعده در این طرح مورد نظر است.

«کریم لایقی اصل» ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: شعار محوری که از طرف ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور برای امسال در نظر گرفته شده «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» است.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد عناوین روزهای دهه کرامت در این استان اشاره کرد و گفت: یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت به نام «حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا» و دوشنبه ۱ خرداد به نام «شادی و نشاط مومنانه؛ گره گشایی کریمانه» نام گذاری شده اند.

 

وی با بیان اینکه سه شنبه دوم خرداد ماه با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه» و چهارشنبه سوم خرداد به نام «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» نام گذاری شده، افزود: پنجشنبه چهارم خرداد روز «امامزادگان و بقاع متبرکه؛ آرامش جان ها» و روز جمعه پنجم خرداد به به نام «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ» نام گذاری شده است.

 

لایقی اصل نام گذاری شنبه ۶ خرداد به نام «کرامت جامعه، در پرتو زیست عفیفانه» و یک شنبه هفتم خرداد با عنوان «مساجد امیدآفرین، پایگاه انتظار و اتحاد» دانست و ادامه داد: دوشنبه هشتم خرداد به نام «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت (ع)»، سه شنبه، نهم خرداد به نام «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و چهارشنبه ۱۰ خرداد به عنوان «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا (ع)» نام گذاری شده اند.


 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، با اشاره به طرح «مسجد، محله کرامت»، خاطرنشان کرد: شب نشینی با نشاط و کریمانه در مسجد محله در فاصله زمانی یکشنبه هفتم خرداد ماه، مصادف با هشتم ذی القعده در این طرح مورد نظر است.

 

وی توسعه پیوندهای اجتماعی با محوریت مساجد محله و ایجاد انس بیش از پیش مردم با همدیگر، رونق بیش از پیش مساجد با ارائه الگوهای جدید فرهنگ مسجد محوری را از اهداف اصلی طرح «مسجد، محله کرامت» دانست.

 

لایقی اصل یادآور شد: در یکی از شب های دهه سرشار از شادی و معنویت کرامت (ترجیحاً هفتم خرداد ماه، مصادف با هشتم ذی القعده که بنام «مساجد امید آفرین ، پایگاه انتظار و اتحاد» نام گذاری شده) که مطابق با عناوین روزهای دهه متعلق به مساجد است، از همه مردم و اهالی محله دعوت می گردد تا با حضور خانوادگی در مسجد چند ساعتی را میهمان خانه خدا بوده و پس از نماز مغرب و عشاء میهمان کرامت همدیگر باشند و هر فردی در حد بضاعت خود از سایرین پذیرایی نماید تا در یک دورهمی ساده و پر نشاط معنوی، خاطره خوشی از دهه کرامت را در مسجد تجربه کنند.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیشنهاد می شود در این شب نشینی مختصر، با محوریت بزرگان محل و روحانی مسجد زمینه ای فراهم شود تا میهمانان خود را معرفی کرده و احوال پرسی مختصری از هر فردی صورت پذیرد تا موجب آشنایی بیش از پیش و تقویت پیوندهای اجتماعی میان اهالی محل گردد.

 

وی افزود: لازم است این طرح با ساخت کلیپ های کوتاه، تیزر و بسته تبلیغاتی در سطح  وسیع و بنا بر اقتضائات محله، شهرستان و استان به اطلاع عموم مردم برسد و همچنین از طریق ابلاغ در شبکه کانون های مساجد استان (به ویژه شبکه کانون های رابط)، شبکه مبلغین مستقر در مساجد، پایگاه های بسیج و... به رابطین اصلی ارتباطات مردمی در مساجد اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

 

لایقی اصل گفت: اجرای این طرح با ارائه در شورای دهه کرامت استان، تا حد زیادی همراهی و همکاری سایر دستگاه ها (به ویژه صدا و سیمای استان) را به همراه خواهد داشت و این امر باعث حضور بیشتر و استقبال بهتر مردم در مساجد محلات می شود.

پایان پیام/ 82