سخنان ائمه اطهار(ع)، بهترين توصيف درباره عظمت شخصيت حضرت معصومه(س) است

سخنان ائمه اطهار(ع)، بهترین توصیف درباره عظمت شخصیت حضرت معصومه(س) است

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمين مروي در مراسم آغاز جشن‌هاي دهه کرامت، در شهر مقدس قم، گفت: سخنان ائمه اطهار(ع)، بهترين توصيف درباره عظمت شخصيت حضرت معصومه (س) است.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت) در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: اینکه سه امام معصوم (ع) درباره کریمه اهل بیت (ع) تعبیر «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّةُ: هر کس او را زیارت کند در حالی‌که به حق او معرفت دارد، بهشت برای اوست» به کار بردند، بهترین توصیف درباره عظمت شخصیت حضرت معصومه (س) است.

 

تولیت آستان قدس قدس رضوی، افزود: حضرت معصومه (س) دارای مقام بسیار برجسته و والایی هستند و می تواند انسان ها را از جهنم و گمراهی نجات دهند و به سوی بهشت و سعادت سوق دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با بیان اینکه هر فردی نمی تواند جایگاه عظیم و شخصیت والا مرتبه حضرت فاطمه معصومه (س) را درک کند، گفت: مرتبه بلند این بانوی باعظمت و دختر و خواهر امام معصوم (ع)، در شکل گرفتن شخصیت عموم مردم به ویژه بانوان بسیار موثر است.

 

تولیت آستان قدس قدس رضوی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) الگوی برجسته ای برای دختر مسلمان هستند، اضافه کرد: امروز روش دشمن برای سلطه بر ملت ایران، روش نظامی نیست. دشمن روش نظامی را تجربه کرده است و از آن نتیجه نگرفته است. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی متوجه شده اند که در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم های ظالمانه نیز، موجب رسیدن آنان به هدف شان نمی رسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال نابودی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی، یعنی حرکت در امتداد بعثت پیامبر (ص) و ولایت ائمه اطهار (ع)، است. دشمن می خواهد هویت دینی و ملی ما را از بین ببرد. آنها با این روش به دنبال تعضیف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی امتداد خط پیامبر اسلام (ص) است. انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت ما هویت دوباره بخشید. الحمدالله با وجود توطئه ها و تحریم های عظیم دشمن، توفیقات نظام جمهوری اسلامی در حوزه های گوناگون بسیار است و انشاءالله این حرکت با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ابرقدرت ها و سلطه گران جهانی دنبال این هستند که سلطه اقتصادی و سیاسی خود را در کشورها توسعه دهند. با بیداری ملت ها این هدف شوم دشمنان، انشاءالله محقق نمی شود. اگر دشمن در حوزه فرهنگی و هویتی به توفیقاتی دست یابد، می تواند بر ما مسلط شود.

 

وی اضافه کرد: طبق تصریح قرآن کریم، فرعون زمانی توانست مردم را تحت خود درآورد که هویت انسانی را خدشه کرد. اگر هویت دینی و ملی ما خدشه دارد شود، زمینه برای تسلط دشمنان بر ما مهیا می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه امام خمینی (ره) موجب هویت بخشی به ملت ما شدند، گفت: حضرت امام (ره) تاکید داشتند که «عمیق ترین ضربه ای که سلطه گران برما وارد کردند ضربه به هویت و شخصیت ما بود.» الآن نیز اگر هویت ما آسیب ببیند، دشمن در وارد کردن سایر ضربه ها توفیقات زیادی خواهد یافت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه امروز نیز دشمن با قهرمان سازی، فرهنگسازی سبک زندگی حقیر و با استفاده از ابزارهای مختلف و فضای مجازی سعی دارد برای دختران و پسران ما الگوسازی کند، گفت: مردم ما به ویژه نسل جوان باید الگوهای مخرب و نابودکننده غرب را بشناسند.

 

تولیت آستان قدس قدس رضوی ادامه داد: دشمنان دلسوز ما نیستند و الگوهای موفق خود را به ما معرفی نمی کنند بلکه مزبله های بزک کرده خود را زینت داده و به ما معرفی می کنند. دختران و پسران جامعه ما باید مراقب روش های سوء تبلیغی دشمنان باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه، مطالعه تاریخچه زنان در کشورهای غربی و سلطه گر نشان می دهد که ابرقدرت ها با طرح شعار "زن، زندگی، آزادی" به دنبال منافع خود هستند و دلسوز ما نیستند، گفت: دشمنان ملت ایران این شعار را مطرح کردند تا دختران و پسران ما را بی هویت کنند. ما باید بیدار باشیم و در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.