دختران الگو و محجبه مسجدی تجلیل شدند

دختران الگو و محجبه مسجدی تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲
آئین تجلیل از دختران محجبه و مسجدی به همت دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری یاسوج و با همکاری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در این آئین تجلیل، اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) که آبرو و عظمت دارد و در پیشگاه خداوند مقدس است و شهر قم، قلب تپنده جهان تشیع و محل علم، اخلاق و فقاهت شده و از این مرکز علوم، احکام الهی و معارف به سراسر عالم نشر پیدا می کند به این دلیل است که او حیات معنوی، الهی و انسانی داشت.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: طبق فرموده امام جواد علیه السلام مبنی بر اینکه «هر کس قبر عمه من در قم را زیارت کند، بهشت بر او لازم می شود»، این عظمت و شخصیت حضرت معصومه(س) را بیان می کند.


وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن زنان خوب و زنان بد را مثال می‌زند، افزود: دختر و زن بد که خود را از نماز و عبادت رها کرده در این دنیا و آخرت جایگاهی نخواهد داشت.


آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: امروز برخی ها تلاش می کنند که حجاب و تقید به مسائل شرعی را به گونه‌ای دیگر تحت عنوان «زن، زندگی، آزادی» مطرح می‌کنند که این خیانت به انسان ها و خیانت به زن و دختر است.


امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه کسی که راه عبادت، اخلاق، معنویت، حجاب و نماز را گم کرد، وارد جهنم خواهد شد، افزود: کسانی که امروز شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر می دهند علم، آگاهی و دلسوزی ندارند، انسان های جاهل، خائن و جنایتکاری هستند که این حرفها را تکرار می کنند و با این شعار قصد دارند که دختران و پسران جامعه ما را از مسیر خود منحرف کنند.


وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ کس با فساد، ولنگاری و مخالفت با خداوند به جایی نرسید، اظهار کرد: اگر انسان به معنا و معنویت بخواهد به جایگاه، حیثیت و اموری در دنیا و آخرت برسد، تنها راه آن معنویت، عبادت و اسلام است.


آیت الله حسینی تاکید کرد: کسانی مثل فراعنه و نمرودها که در برابر خدا قلدری کردند، خدا علاوه بر مجازات آنها در در این دنیا، در آخرت نیز آنها را مجازات خواهد کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید شاکر باشیم، چون خداوند ما را در مسیری قرار داد که فرمان او را اطاعت می کنیم و اعتقاد به اولیای الهی داریم که همه اینها عظمت و نعمت الهی است.


وی یادآور شد: اگر عنایت و توفیق الهی نبود، ما نیز مسلمان نبودیم و مثل همه کسانی که در مسیر کفر، انحراف و ابتذال حرکت کردند در آتش جهنم می سوزند، چون این افراد راه انسانیت را نرفتند.


آیت الله حسینی اظهار کرد: اگر ایمان داریم، اهل حجاب و نماز هستیم، اگر روز می گیریم، قرآن می خوانیم و اعتقاد به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام داریم همه برکت الهی است که باید قدردان آنها باشیم.


امام جمعه یاسوج گفت: در دنیای فریبنده که برخی از رسانه‌ها با حیله گری نوجوانان، جوانان و دختران را از مسیر خارج می کنند، باید مراقبت لازم را داشته باشیم.


وی افزود: باید دختران ما مواظب باشند که حجاب را از آنها نگیرند، زیرا اگر حجاب، حیا، نماز و عبادت از انسان گرفته شود، مثل حیوان می ماند.


آیت الله حسینی یاداور شد: اهل بیت علیهم السلام، افراد دانا و آگاه مسیری را پیش روی ما قرار دادند و راهی نیز شیطان در مسیر انسان قرار داده و آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، رسانه‌های غربی و انسان های جاهل مسیر دیگری نشان می دهند که این مسیر خسارت بار است.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بهترین راه مسیر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها است که شما انتخاب کرده اید و این حجاب، حیا، عبادت و عقیده شما نشان می دهد که مسیر درستی را انتخاب کرده اید.


وی اظهار کرد: هر کس مسیر معنویت را در پیش گرفت فارغ از سیدبودن یا نبودن وی، فرزندان پیامبر(ص)، امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم اجمعین است.


آیت الله حسینی گفت: باید دختران و پسران جامعه اسلامی ایران در شان و منزلت نظام اسلامی، مکتب شیعه و پیامبر و اهل بیت علیه السلام رشد کنند و زندگی آنها سرشار از معنویت و اخلاق باشد.

 

گفتنی است، در این آئین از دختران الگو و چادری با اهدای شاخه گل و هدیه نقدی از طرف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 82