استقبال پرشور امامزادگان از دهه کرامت/ میزبانی ۲۵۰۰ بقعه از جشن‌ها میلاد امام رضا(ع)

استقبال پرشور امامزادگان از دهه کرامت/ میزبانی ۲۵۰۰ بقعه از جشن‌ها میلاد امام رضا(ع)

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام موسوی متقی از تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و گفت: ۲۵۰۰ بقعه متبرکه میزبان جشن‌های سالروز ولادت امام رضا(ع) می‌شوند.

حجت‌الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی متقی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از تدارک برنامه های دهه کرامت در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و اظهار کرد: همه ساله در آستانه ایام دهه کرامت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای را در دو بخش به تمام ادارات کل خود در سراسر کشور ارسال می کند و خواستار اهتمام ویژه به بزرگداشت این ایام است.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: به امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور تاکید شده است که در ایام دهه کرامت با کاروان های «زیر سایه خورشید» و کاروان «سفیران کریمه» پس از ورود به هر استان و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی برگزاری مراسم جشن روز دختر ویژه دختران شهدای مدافع امنیت و مدافع حرم را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام برشمرد و گفت: علاوه بر این، آیین تکریم از خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حضرت شاه‌چراغ(ع) در روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود.

 

حجت الاسلام موسوی متقی از تدارک برنامه های ویژه برای روز بزرگداشت امامزادگان همزمان با پنجم ذی القعده خبر داد و بیان کرد: از آستان امامزادگان و بقاع کشور درخواست شده که همانند سال های گذشته در هر شهری یک بقعه شاخص استان را انتخاب و برنامه‌های ویژه ای در آنجا همانند تقدیر از خادمان برتر، خیرین بقعه‌ساز، فعالان حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و خیرین را اجرا کنند.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از برگزاری جشنواره «سلاله» در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور خبر داد و تصریح کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه در چهار حوزه قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی می توانند آثارشان را به این جشنواره ارسال کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در سه سطح برگزار می شود و از میان آثار رسیده، در نهایت ۱۲ امامزاده برتر کشور معرفی می شوند. این جشنواره پس از فراخوان رسمی آثار را دریافت می کند و در مهرماه امسال همزمان با هفته وقف طرح‌های ارسالی بررسی و داوری می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همچنین از برگزاری جشن های سالروز ولادت امام رضا(ع) در۲۵۰۰ امامزاده سراسر کشور خبر داد.

 

پایان پیام/ 40