بازديد بانوي مسلمان ژاپني از موزه خلبان شهيد رئوفي فرد در بيرجند

بازدید بانوی مسلمان ژاپنی از موزه خلبان شهید رئوفی فرد در بیرجند

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲
بانوي مسلمان ژاپني از موزه خلبان شهيد «محمد حسين رئوفي فرد» در بيرجند بازديد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، فاطمه هوشینو بانوی مسلمان ژاپنی که به دعوت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری خراسان جنوبی در دهه کرامت امسال به این استان سفر کرده است، عصر دیروز سه‌شنبه (۲ خرداد) از موزه  خلبان شهید «محمد حسین رئوفی فرد» بازدید کرد.

 

موزه خانگی شهید رئوفی‌فرد که به همت خانواده این شهید در کمتر از ۲ سال قبل راه‌اندازی شده است، حاوی لوازم شخصی شهید، مدال‌ها، درجه‌ها و ... از این شهید والامقام است. همچنین در بخشی دیگر از این موزه هدایای اهدا شده از سوی شخصیت‌های مختلف کشور به این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

بانو هوشینو در این بازدید، یک جلد از کتاب‌ زندگی‌نامه خود «تولد در توکیو» را به این موزه اهدا کرد.

 

گفتنی است؛ خلبان شهید محمدحسین رئوفی‌فرد مهر سال ۱۳۳۴ متولد شد، دوران تحصیل را با موفقیت به اتمام رساند و سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری هوانیروز شد. وی دوران خلبانی را با بهترین درجات گذراند و در زمره خلبانان طراز اول هوانیروز قرار گرفت، در زمان حکومت نظامی رژیم پهلوی در اصفهان به پشتیبانی مردم پرداخت.

 

شهید رئوفی‌فرد جزو خلبانانی انتخاب شد که قرار بود چهار شهر بزرگ ایران را بمباران کنند اما شبانه فرار کرد و به آغوش خانواده پناه آورد که توسط رژیم ستمشاهی و غیابی به اعدام محکوم شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی به امر امام خمینی (ره) دوباره به ارتش بازگشت.

 

امیر سرلشکر خلبان رئوفی‌فرد بعد از پیروزی انقلاب، داوطلبانه ماموریت‌های زیادی در نقاط مختلف کردستان انجام داد. وی در غائله کردستان و هنگام عزیمت به بانه و سردشت؛ ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ با بالگرد کبری پیشاپیش سه بالگرد دیگر در پرواز بود که با شلیک گروهک‌های داخلی مورد هدف قرار گرفت.

 

پیکر پاکش که ۴۲ روز در ارتفاعات برفی مانده بود، در ۲۳ فروردین ۱۳۵۹ توسط مردم محلی کشف و پس از شناسایی به زادگاهش منتقل شد. سر این شهید پس از ۶ ماه توسط همرزمانش به جسم مطهرش ملحق شد.