حمایت ستاد کانون‌های مساجد از برنامه های اردویی کانون‌ها/ تابستان فرصتی برای جذب جوانان به سمت مساجد

حمایت ستاد کانون‌های مساجد از برنامه های اردویی کانون‌ها/ تابستان فرصتی برای جذب جوانان به سمت مساجد

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام امیدی به حمایت مجموعه ستاد کانون های مساجد از برنامه های اردویی کانون ها اشاره کرد و گفت: مدیران کانون ها می توانند با رایزنی مجموعه ستادی استان از امکانات در نظر گرفته شده برای بچه های مسجد بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی امروز دوشنبه (۸ خرداد) در نشست با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان جهرم گفت: از شبکه هایی که خوب و دقیق بر مدار انقلاب و خط سیری که رهبری انقلاب تعیین کردند حرکت می کند مساجد هستند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به محرومیت های متعدد مساجد، افزود: باید همت کرده و زمینه را برای آبادانی مساجد مهیا کنیم.

 

وی با اشاره به محدودیت های موجود در تخصیص اعتبارات ویژه کانون های مساجد نیز گفت: در گذشته سرانه کانون ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شد اما اکنون بیش از هفت سال است این سرانه قطع شده و ارشاد توان تامین مالی 26 هزار کانون فرهنگی هنری ندارد.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به ضعف مالی در تخصیص بودجه در مجموعه وزارت ارشاد، عنوان کرد: البته ما رایزنی بسیار و جلسات متعددی با مدیران استان داشته ایم و با همه این احوالات پای کار هستیم اما بودجه ها قطره چکانی و اندک بوده و با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

وی در عین حال به حمایت مجموعه ستاد کانون های مساجد از برنامه های اردویی کانون ها اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران کانون ها می توانند با رایزنی مجموعه ستادی استان از امکانات در نظر گرفته شده برای بچه های مسجد بهره مند شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همچنین از توافق با برنامه تلویزیونی «سمت خدا» سخن گفت که موجب شده تا کنون بیش از 22 تن بسته های گوشت میان نیازمندان در سطح استان توزیع شود.

 

وی با اشاره به وجود 40 کانون شهری و روستایی در سطح شهرستان جهرم آن را ظرفیت خوبی دانست که در حوزه های فرهنگی و مذهبی مشغول به فعالیت هستند.

 

حجت الاسلام امیدی همچنین فرصت اوقات فراغت فصل تابستان را زمینه ای برای جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد عنوان کرد و از مدیران کانون ها خواست تا با بهره گیری از این فرصت برنامه های با نشاط و متنوع را به منظور غنی سازی اوقات فراغت گروه های هدف مهیا کنند.

 

پایان پیام/ 691