جشنواره قرآنی مدها متان کاری فرهنگی که با محوریت مساجد برگزار می شود

جشنواره قرآنی مدها متان کاری فرهنگی که با محوریت مساجد برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
حسین خالصی گفت: تقریبا از تمامی رشته های قرآنی در این جشنواره شرکت می کنند و متسابقین در فضایی سالم به رقابت می پردازند و در واقع این جشنواره یک کار فرهنگی است که با محوریت مساجد اجرا می شود.

حسین خالصی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به این که متولد سال ۱۳۶۷ است، گفت: پدرم از قاریان و مداحان پیشکسوت شهرستان عنبرآباد است و در دوران کودکی مکتب خانه داشت و در مکتب خانه قرآن آموزش می داد.
این برگزیده مسابقات قرآنی مدها متان افزود: پدر علاقه  وافری داشتند که فرزندان خود را با قرآن کریم مأنوس کند و آنها بتوانند قاری قرآن شوند.
وی با اشاره به این که از کودکی همراه پدر به مکتب خانه می رفتم و در کلاس آموزش قرآن کریم شرکت می کردم، ابراز کرد: رفته رفته با گوش سپردن به تلاوت استاد عبدالباسط سبک این قاری برجسته را دنبال کردم.
خالصی ادامه داد: پدر در کنار آموزش قرآن کریم از آثار و برکات حفظ قرآن کریم نیز سخن می گفتند و این انگیزه ای شد تا به حفظ کل قرآن کریم علاقمند شوم.
این حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: تاکنون در مسابقات قرآنی کشوری در رشته حفظ و قرائت( تحقیق)، مسابقات دانشجویی، نیروهای مسلح کشور، مسابقات طلاب کشور و مسابقات تلویزیونی شبکه قرآن اسراء و غیره شرکت کرده و رتبه های برتر کسب کرده ام.
وی یادآور شد: در مسابقات قرآنی مدها متان در سال ۱۳۹۹ که به صورت حضوری برگزار شد، به مرحله کشوری راه یافتم.
خالصی ادامه داد: در این دوره از مسابقات قرآنی مدها متان که در مشهد مقدس و در سطح بالایی برگزار شد توانستم  رتبه کشوری کسب کنم.
این قاری برجسته کشوری خاطرنشان کرد: هر ساله مسابقات قرآنی مدها متان در سطح بالایی برگزار می شود و امسال قاریان و حافظان خوبی قطعا شرکت خواهند کرد و در سطح بالایی تلاوت می کنند.
وی اظهار کرد: از نقاط قوت این جشنواره قرآنی، اجرای مطلوب این جشنواره در سطح استان و کشور است که باید به برگزار کنندگان آن دستمریزاد گفت.
خالصی از دیگر نقاط قوت جشنواره قرآنی مدها متان را استفاده از داوران متخصص در مرحله کشوری دانست و افزود: تقریبا از تمامی رشته های قرآنی در این جشنواره شرکت می کنند و متسابقین در فضایی سالم به رقابت می پردازند و در واقع این جشنواره یک کار فرهنگی است که با محوریت مساجد اجرا می شود.
این برگزیده مسابقات قرآنی مدها متان ابراز کرد: یکی از نقاط ضعف این جشنواره، عدم برگزاری دوره های تخصصی قرآن کریم و عدم استفاده از استادان برجسته کشوری در کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق محروم است چرا که این دوره ها سطح آمادگی اعضای کانون های مساجد برای شرکت در جشنواره قرآنی مدها متان را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه برای حضور نوجوانان و جوانان به مساجد، راه اندازی اردوهای سیاحتی و زیارتی برای آنها، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و امتیاز دادن به آنها قطعا می تواند به حضور نوجوانان و جوانان کمک کرده و آنها را به سمت و سوی فراگیری قرآن کریم سوق دهد.

پایان پیام/ 586