مسجد محل سیاست، دیانت، اندیشه و تفکر است/وضعیت جمعیت به سمت یک دره عمیق حرکت می کند

مسجد محل سیاست، دیانت، اندیشه و تفکر است/وضعیت جمعیت به سمت یک دره عمیق حرکت می کند

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی گفت: مسجد محل سیاست، دیانت، اندیشه و تفکر است و حدود ۴ قانون در مجلس های قبلی نوشته شده بود که هیچ کدام در تراز مسجد نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام مجتبی آقا تهرانی،رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز در جمع فعالین فرهنگی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، در خصوص برنامه های مجلس برای رونق بخشیدن به مساجد اظهار کرد: مسجد محل سیاست، دیانت، اندیشه و تفکر است و حدود ۴ قانون در مجلس های قبلی نوشته شده بود که هیچ کدام در تراز مسجد نبود و رهبر انقلاب هم آن‌ها را نپسندیدند.

وی افزود: در این مجلس تلاش کردیم یک طرح درست و حسابی طراحی کنیم و البته کمیسیون فرهنگی در مجلس جایگاه آن‌چنانی نداشت و در این دوره مقداری بهبود یافته است.

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: اولین اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی استمرار طرح هایی بود که افراد قبلا روی آن کار کرده‌اند و در مرحله بعدی شناخت افق رهبر انقلابی و جامعه عمل پوشاندن به بیانات معظم له است.

وی افزود: سومین اولویت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را مسئله جمعیت و افزایش نسل است و وضعیت جمعیت به سمت یک دره عمیق حرکت می کند و لذا تلاش داشتیم طرح هایی را تصویب کنیم که ازدواج جوانان را تسهیل کند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تدوین برنامه‌هایی برای صدا و سیما، کتابخانه‌ها، فضای مجازی و باشگاه داری ورزشی را از دیگر اولویت ها و طرح های این کميسيون عنوان کرد.

وی افزود: تلاش مجلس و کمیسیون فرهنگی افزایش بودجه فرهنگی در کشور بود و بودجه کشور قبلا خیلی اندک یعنی دو درصد بود و اکنون هم که به ۳ و نیم درصد رسیده بازهم خیلی ناچیز است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از اول این مجلس آن را مجلس انقلابی عنوان کردند و در دیدار اخیر نیز این مواضع خودشان را تکرار کردند و نمایندگان در دیدار اخیر نیز اصلا چنین انتظاری نداشتند.

این مسئول تصریح کرد: مجلس و دولت همراهی و همکاری بهتری با هم دارند و البته اختلاف سلائق وجود دارد که امری طبیعی است.

حجت الاسلام آقا تهرانی تصریح کرد: یکی از طرح هایی که در مجلس تصویب شد، حمایت از جمعیت بود که محکم روی آن ایستادیم و تصویب کردیم و رهبر انقلاب هم از آن در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس از این طرح تجلیل و تقدیر کردند.

وی به مسئله حجاب اشاره کرد و افزود: ۳۲ مجموعه و نهاد فرهنگی در خصوص حجاب مسئولیت ایجابی دارند.

پایان پیام/ 566