آموزش کمک‌های اولیه به شهروندان در مساجد منطقه ۲۲

آموزش کمک‌های اولیه به شهروندان در مساجد منطقه ۲۲

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
دوره آموزشی آشنایی با کمک‌های اولیه در راستای توانمندسازی شهروندان و به منظور اقدام مؤثر در مواجهه با انواع حوادث، با همکاری جمعیت هلال احمر در مساجد منطقه ۲۲ برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲، دوره آموزشی آشنایی با کمک های اولیه در راستای توانمندسازی شهروندان و به منظور اقدام مؤثر در مواجهه با انواع حوادث، با همکاری جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران و خانه های سلامت محلات منطقه ۲۲ در مساجد برگزار می شود.  

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۲۲ با اشاره به اهداف برگزاری این طرح برای شهروندان بیان کرد: این دوره که با هدف توانمندی شهروندان در ارزیابی صحنه حادثه، تعیین سطح هوشیاری مصدوم و مدیریت علمی در مواجهه با حوادث و همچنین افزایش سطح دانش اورژانس برگزار می‌شود، برای اولین بار با حضور شهروندان در مسجد خاتم الانبیاء(ص) منطقه ۲۲ انجام شد.

 

وی ادامه داد: ارزیابی صحنه حادثه برای حفظ ایمنی خود و سایر افراد صحنه، تعیین سطح هوشیاری مصدوم و بررسی راه هوایی، تنفس و گردش خون مصدوم از جمله انجام بهترین اقدامات در مواقع اورژانسی تا رسیدن تیم های عملیاتی بسیار با اهمیت است.

 

خداوردی یادآور شد: شهروندان در این دوره ضمن یادگیری اقدامات لازم برای آماده سازی بستر مناسب در درمان و نجات مصدوم با انواع سوختگی ها و روش های اورژانسی مواجهه با آنها، ایمنی در تصادفات و نکات مرتبط، انواع خونریزی و روش های کنترل آن، برق گرفتگی و راه های مواجهه با آن آشنا می شوند.

 

وی افزود: امید است با اجرای فرآیندهای آموزشی تئوری و عملی شاهد نتایج مثبتی از جمله افزایش آگاهی و توانمندی شهروندان در صحنه های حادثه، همکاری مؤثر با سازمان های امدادی، دانش افزایی در زمینه علوم پزشکی پیش بیمارستانی و چگونگی تحلیل و مدیریت حوادث در منطقه۲۲ باشیم.

پایان پیام/ 40