اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است

اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان و فرصتی برای ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) است که در این راستا لازم است اقدامات وبرنامه ریزی‌های جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان است که در این راستا لازم است اقدامات وبرنامه ریزی‌های جدی صورت بگیرد و در این میان مساجد بهترین مکان برای اجرای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت است، و نقش اساسی در تربیت نیروهای متعهد و متخصص دارند.

مساجد مهم‌ترین و امن‌ترین مکان برای انجام امور مذهبی و فرهنگی و نزدیک‌تر شدن به خالق یکتاست همه ما تجربه رفتن به مسجد، پهن کردن سجاده و دست به دعا برداشتن را داشته‌ایم و از آن لذت برده‌ایم.

این روز ها که دانش آموزان فراغت زیادی دارند بهترین فرصت برای برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی دینی، تفریحی و اردوئی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان بر پایه مساجد است.

اوقات فراغت با محوریت مساجد قطعاً بر روحیه معنوی نوجوانان و جوانان تأثیرگذار خواهد بود.

 

مسجد اعظم فیرورق و مسجد جامع ایواوغلی شهرستان خوی از مساجد پیشتاز در این امر هستند. در این مساجد حجت الاسلام مرتضوی و منصوری از مبلغین بومی، به برگزاری برنامه ها و کلاس های مختلف دینی، مذهبی، قرآنی، فرهنگی، هنری و ... می پردازند.

مساجد باید پاتوق نوجوانان و جوانان باشد و برنامه‌های تخصصی برای آن‌ها تعریف و بازخوانی شود تا بتوانند از فصل تابستان و اوقات فراغت خود استفاده کنند.

اجرای برنامه‌های قرآنی همچون مسابقه قرآنی «مدهامتان» و تشکیل پایگاه قرآنی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری از دیگر راهبردهای کانون‌های مساجد است.

طرح تابستانه طروات،مسجد،کانون نشاط با هدف غنی سازی اوقات و فراغت دانش آموزان توسط کانون های فرهنگی با همکاری ادارات مرتبط در شهرستان خوی اجرا خواهدشد.

گفتنی است؛ از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون چهار زلزله بالای ۵ ریشتر و حدود ۲۰۰ پس لرزه با قدرت‌های مختلف شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزانده است

زمین لرزه  روز هشتم بهمن با ۵/۹ ریشتر خوی و شهرها و روستاهای اطراف آن را لرزاند و موجب تخریب دو هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی و آسیب بیش از هشت هزار واحد دیگر شد در این زمین لرزه متاسفانه سه نفر هم فوت شدند.

پایان پیام/ 566