گره گشایی از مردم زمینه ساز توسعه کانون های مساجد در تراز انقلاب اسلامی

گره گشایی از مردم زمینه ساز توسعه کانون های مساجد در تراز انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
کانون های مساجد از ابتدای شکل گیری تاکنون خدمات ارزنده ای را در راستای خدمت رسانی به نظام و انقلاب انجام داده اند و همچنان زمینه ساز و پیشرو در خدمت رسانی در تراز انقلاب اسلامی در کنار دستگاه های مختلف مربوطه هستند.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ مریم نظری/ کانون های مساجد ظرفیت بزرگی در کنار مساجد هستند که با ایجاد و اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری در کنار برپایی مباحث دینی و اسلامی و ارزشی، طراوت، شور و شعف را به جامعه هدیه می دهند و نشاط اجتماعی را در جامعه افزون می کنند.

 

در طول سال های شکل گیری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کنار مساجد؛ نه تنها از کارکرد نهاد مقدس مسجد کاسته نشده است بلکه براساس اعلام کارشناسان و فرهیختگان این حوزه شکل گیری کانون مساجد موجب شد تا شاهد رونق گرفتن فعالیت ها در مساجد باشیم و حضور جوانان و نوجوانان پر شور و هیجان موجب پرشورتر شدن مساجد شده است.

 

دست اندرکاران این نهاد انقلابی هم می کوشند تا در راستای هر چه پربارتر شدن فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش کرده و  بر این باورند که کانون های مساجد از ابتدای شکل گیری تاکنون خدمات ارزنده ای را در راستای خدمت رسانی به نظام و انقلاب انجام داده اند و همچنان پیشرو در خدمت رسانی در تراز انقلاب اسلامی هستند.

 

کانون مساجد هدایت افراد در مسیر ارزشها را پرنگ تر از همیشه در دستور کار دارد

حجت الاسلام سید یحیی کاظمی مازندران- مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس با بیان اینکه همه تلاش دشمن برای تزریق ناامیدی در جامعه است؛ به خبرنگار شبستان در مازندران گفت: باید در این روزهای سخت با تزریق امید به جامعه، افراد را در مسیر درست انقلاب هدایت کنیم.

 

وی افزود: هدایت افراد مختلف جامعه در مسیر ارزش های انقلاب و ثابت نگه داشتن نیروهای فعلی در مسیر انقلاب از مهمترین وظایف ما در کانون مساجد است و باید همه ما در ادامه راه انقلاب کمک کار ولایت و رهبری باشیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق(ع) مسجد جامع چالوس خاطر نشان کرد: کانون مساجد هدایت افراد در مسیر ارزشها را پرنگ تر از همیشه در دستور کار دارد و در این مسیر باید با خوراک مناسب فرهنگی برای مقابله با دشمن تا دندان مسلح، وارد کارزار شویم و فرهنگ و انقلاب و ارزش ها را از تبلیغات ناامیدکننده دشمن نجات دهیم.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: در طول دوران مختلف همکاری بچه مسجدی ها و اعضای کانون مساجد در مقابله با ویروس کرونا و همچنین نجات جان هموطنان و کمک رسانی کار انقلابی و در تراز انقلاب بچه های مسجدی بود که با قوت انجام شد و همچنان در سنگرهای مختلف در حال انجام است و باید با حمایت های مسئولان این مهم تقویت شود.

 

همراهی و همکاری ارکان مختلف مسجد گامی مهم برای تربیت نیروهای تراز انقلاب

سیدحمید هاشمی- مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسکری بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مازندران افزود: همراهی و همکاری ارکان مختلف مسجد گامی مهم برای تربیت نیروهای تراز انقلاب است و باید در این راستا بیش از همیشه این اتحاد و وحدت حفظ شود.

وی افزود: اینکه دشمن امروز به خوبی خوراک برای جوان و نوجوان ما تهیه می کند و با همین خوراک آنان را به برنامه های خود فرا می خواند بر کسی پوشضیده نیست؛ اما کانون های مساجد هم در سال های مختلف و به خصوص در سالهای اخیر ساکت ننشسته و با تربیت نیروهای مسجدی در تراز انقلاب خدمات ارزشمندی ارائه داده اند که باید با استمرار این فعالیت ها برای رشد این مهم تلاش شود.

 

به گفته مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد مسجد امام حسن عسکری بهشهر، كانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه های مختلف مناسبتی؛ ملی و مذهبی، سهم بسزایی در تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی برعهده دارند و ظرفیتی مهم برای جذب جوانان به فعالیت های اسلامی و مذهبی و نیل به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای فعالیت های مساجد هستند كه نیازمند توجه ویژه دولتمردان در مباحث مادی و معنوی می باشند.

 

هاشمی یادآور شد: در طول سال های مختلف گره گشایی از مشکلات مردم همواره در دستور کار بوده و دستگیری از نیازمندان یکی از وظایف مهمی بوده که کانون مساجد در کنار برنامه های ابلاغی خود با قوت به آن توجه کرده و همچنان که در صدر اسلام مسجد مامن و پناه ایتام، فقرا و مستضعفان و بیماران بود، اکنون هم در این راستا براساس وظایف اسلامی و انقلاب وارد شده و با قوت عمل کنیم.

پایان پیام/ 175