زیست‌بوم بچه‌های مسجد عدالت فرهنگی را دنبال می‌کند/ کار فرهنگی باید رحمت و آرامش را به ارمغان بیاورد

زیست‌بوم بچه‌های مسجد عدالت فرهنگی را دنبال می‌کند/ کار فرهنگی باید رحمت و آرامش را به ارمغان بیاورد

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیرعامل موسسه منتظران منجی(عج) دیدار و درباره ظرفیت‌های موجود برای همکاری متقابل گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاعی، مدیرعامل موسسه منتظران منجی(عج) امروز (یکشنبه، ۲۱ خردادماه) دیدار و گفتگو کردند.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام خداداده در این دیدار با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری سیستم مجزایی از مسجد نیستند، اظهار کرد: این کانون ها همان اولویت ها و کارکردهای مسجد را منتها در حوزه فرهنگ و هنر دنبال می کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد با بیان اینکه توانمندسازی بچه های مسجد نیز در دستور کار این ستاد است، گفت: در این راستا اردوهای تابستانی برای هفت هزار نفر از بچه های مسجد برگزار می شود. همچنین طرح ولایت را برای 2700 نفر از فعالان و اعضای کانون ها طی ۴۰ روز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه سازماندهی نویی را در دستور کار فعالیت کانون های مساجد داریم، تصریح کرد: زیست‌بوم بچه های مسجد فضای مطلوبی را برای فعالیت های مختلف در بستر فضای مجازی ایجاد کرده است. تا کنون در همین زیست‌بوم برای بیش از ۹۵۰ هزار نفر آزمون برگزار شده تا از این بستر عدالت فرهنگی هم ایجاد شود. روزانه حدود ۱۰۰ نفر در این سامانه عضو می شوند و اکنون بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار عضو در این سامانه حضور دارند.

 

این گزارش می افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «محمد شجاعی» نیز در این دیدار با بیان اینکه موسسه منتظران منجی(عج) در حوزه تولیدمحتوا برای گروه های مختلف فعال است، گفت: علاوه بر تولید محتوا در داخل کشور، به دلیل عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی امکان تولید محتوا برای ۵۷ کشور نیز برای موسسه فراهم است در داخل کشور و از طریق تعامل با جامعه المصطفی(ص) العالمیه طلاب ۱۳۰​ کشور را هم در داخل کشور تحت آموزش داریم.

 

مدیرعامل موسسه منتظران منجی(عج) با بیان اینکه بنابر تأکید مقام معظم رهبری کار فرهنگی باید منشأ اثر باشد، تصریح کرد: کار فرهنگی باید به گونه ای باشد که رحمت، آرامش و شادی و نشاط را به ارمغان بیاورد. وقتی رهبری معظم در سفر به خراسان شمالی از ۲۰ آفت فرهنگی سخن به میان می آورند یعنی بسیاری از هزینه هایی که در حوزه فرهنگ می کنیم به هدر رفته است!

 

وی با بیان اینکه ما در آموزش مباحث دینی ایراداتی داریم، ابراز کرد: چنان که تولی و تبری را در انتهای فروع دین قرار داده ایم.

 

حجت الاسلام شجاعی ادامه داد: از امام معصوم(ع) است که فرمود: برای تقویت دین در مردم باید روی معرفت نفس کار شود. خروجی معرفت نفس توحیدی است که بدون ولایت معنا نمی شود. امیرالمومنین(ع) می فرمایند: کسی که معرفت نفس ندارد، جاهل است.

 

وی درباره زمینه های همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و موسسه منتظران منجی(عج)، ابراز کرد: ظرفیت آموزش و عرضه محتواهای تولیدی برای مدیران و فعالان کانون های مساجد را داریم.

 

 

پایان پیام/ 9