آغاز سلسله نشست‌های شبستان اندیشه/ رحیم‌پورازغدی از نقش مسجد در تمدن نوین اسلامی می‌گوید

آغاز سلسله نشست‌های شبستان اندیشه/ رحیم‌پورازغدی از نقش مسجد در تمدن نوین اسلامی می‌گوید

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بداغی از آغاز سلسله نشست‌های شبستان اندیشه خبر داد و گفت: نخستین جلسه این نشست با موضوع نقش مسجد در ساخت تمدن نوین اسلامی از منظر امام خمینی(ره) و با حضور استاد رحیم‌پورازغدی برگزار می‌شود.

«سیروس بداغی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری سلسله نشست های «شبستان اندیشه» خبر داد و اظهار کرد: در این راستا نخستین جلسه این نشست ها با موضوع «نقش مسجد در رسیدن به تمدن نوین اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب» برگزار می شود.

 

سردبیر خبرگزاری شبستان بیان کرد: در این نشست استاد حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به طرح بحث در موضوع مذکور و محورهای پیش بینی شده، می پردازد.

 

وی با اشاره به محورهای این نشست، تصریح کرد: دستیابی به تمدن نوین اسلامی، مسجد محله و توجه به تیازهای روز جامعه در ابعاد سیاسی، فرهنگی، حقوقی و اجتماعی، مسجد محل تبیین دستاوردهای نظام اسلامی ازجمله این محورها به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه و شئون جامعه اسلامی، مساجد محل جنبش ها و حرکت های انقلابی چند سده اخیر و نقش مساجد محل در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی از دیگر محورهایی است که با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی در این نشست به آنها پرداخته می شود.

 

بداغی درباره مخاطبان سلسله نشست های شبستان اندیشه، اضافه کرد: ائمه جماعات و مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران مخاطبان این نشست ها هستند.

 

گفتنی است، نخستین نشست شبستان اندیشه به همت خبرگزاری شبستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران چهارشنبه، ۲۴ خرداد ماه از ساعت ۹ صبح در سالن آمفی تئاتر این ستاد  واقع در جنت‌آباد شمالی، خیابان انصارالمهدی(عج) برگزار می شود.

 

پایان پیام/ 9