ضرورت استفاده از حداکثر ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای پرکردن اوقات فراغت

ضرورت استفاده از حداکثر ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای پرکردن اوقات فراغت

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
محبی گفت: ارزش‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پرکردن ساعات فراغت جوانان و نوجوانان جامعه ضروری است و استفاده از حداکثر ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مورد توجه ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت است.

گلنار محبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های کانون  در تابستان و ایام فراغت ،گفت: هر ساله در راستای اجرای طرح اوقات فراغت با هدف غنی سازی برنامه های متنوع فرهنگی هنری در مساجد و کانون ها برگزار می شود.

 

مسئول کانون پیروان حضرت مهدی(عج)کرناچی کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه مساجد یکی از فعال ترین و با سابقه ترین حوزه ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است لذا در طرح های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر مد نظر است.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز این برنامه با عنوان «مسجد، کانون نشاط» و در قالب کلاس های فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی و ورزشی اجرا خواهد شد وکانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مجری طرح اوقات فراغت می توانند کلاس های تابستانی خود را از طریق سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

محبی تصریح کرد:برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی، برگزاری کلاس های هنری ، برپایی مسابقات فرهنگی و هنری ، رفتن به استخر ،کلاس های آموزشی، سبک زندگی ،برگزاری کلاس های ورزشی و مسابقات ،برپایی اردو ،برگزاری کلاس آموزش  قرآن، تفرح وسر گرمی  با اهدای جوایز برای مقطع ابتدایی در مسجد، مراسم ختم صلوات ،مراسم هیأت روضه العباس (ع)  ، ویزیت رایگان توسط پزشک معالج و چندین برنامه دیگر که در این کانون برگزار می شود.

 

 مسئول کانون پیروان حضرت مهدی(عج)کرناچی کرمانشاه اظهارکرد:اعضای کانون ها باید در زندگی روزانه خود به گونه ای برنامه ریزی کنند که وقتی برای فراغت نباشد وتلاش در جهت کسب علم و دانش، حرکت در مسیر ارتقا معرفت و بصیرت، صله رحم و پرداختن به عبادات و راز و نیاز با معبود باید از برنامه های یومیه جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد.

 

 

پایان پیام/ 712