اجرای طرح «سه‌شنبه‌های سلامت» در ۶۰ مسجد منطقه ۱۹

اجرای طرح «سه‌شنبه‌های سلامت» در ۶۰ مسجد منطقه ۱۹

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
شهردار منطقه ۱۹ از اجرای طرح سه‌شنبه‌های سلامت در ۶۰ مسجد نواحی پنجگانه با حضور کارشناسان این حوزه و مشارکت مراکز درمانی خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، «تورج فرهادی» با اشاره به اهمیت تعامل با شهروندان در رسیدگی به درخواست های آنها به طور ویژه با محوریت مساجد، گفت: طرح سه‌شنبه‌های سلامت از آبان سال گذشته در ۶۰ مسجد با اجرای ۲۵ برنامه در طول ماه و استقبال حدود ۴۰ شهروند آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: این اقدام با هدف ترویج مسجدمحوری در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مراکز درمانی و بهداشت جنوب هر سه‌شنبه در یک مسجد هر محله، هنگام نماز ظهر و عصر و با برپایی میزهای خدمت سلامت انجام می شود.

 

شهردار منطقه ۱۹ ویزیت پزشک عمومی، مشاوره تغذیه، مشاوره روان‌شناسی، مشاوره طب سنتی، مشاوره مامایی، غربالگری قند خون، سنجش فشار خون، مشاوره ایمنی در منزل، کارگاه‌های آموزشی خودمراقبتی، مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباط با همسر و فرزندان، تغذیه سالم، توزیع رسانه های آموزشی و اقلام بهداشتی را از خدمات ارائه شده در طرح سه شنبه های سلامت برشمرد که با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شده است.

 

به گفته وی مساجد سید الشهداء، ۱۴ معصوم (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، امام زمان (عج)، حضرت ابوالفضل (ع)، علی ابن موسی الرضا(ع) میزبان میزهای خدمت سلامت و کارگاه های آموزشی برای ارائه خدمات سلامت ‌محور به شهروندان شده اند.

پایان پیام/ 40