مسجد کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن ساز است

مسجد کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن ساز است

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مطهری مقدم گفت: مسجد کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن ساز و نهاد نقش آفرین در اداره فرهنگی و اجتماعی کشور در سطح محله و بستر ساز تمدن اسلامی باید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی حجت الاسلام امین مطهری مقدم- مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی- امروز (22 خرداد) در مراسم معارفه دبیر مرکز رسیدگی به امور مساجد بخش قهستان شهرستان درمیان، اظهار کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال ۱۳۶۸با صدور حکم امام خامنه ای برای آیت‌الله مهدوی کنی تأسیس شد .

 

وی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با ریاست حجت‌الاسلام مهدوی ارفع با تدوین اسناد راهبردی و کاربردی سعی دارد تا کارکردهای مسجد تراز را در دو بعد نهادی و تربیتی احیاء کند.

 

حجت‌الاسلام مطهری مقدم اضافه کرد: مسجد کانون محوری تربیت نیروی انسانی تمدن ساز و نهاد نقش آفرین در اداره فرهنگی و اجتماعی کشور در سطح محله و بستر ساز تمدن اسلامی باید باشد و این مهم در مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان  یک چشم انداز دنبال می‌شود.

 

وی گفت: برای تحقق این چشم انداز با الهام از منابع و حیانی، بیانات امامین انقلاب و اسناد بالادستی کلان فرهنگی کشور مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راهبردهای کلان نقشه جامع مساجد(نجم) ترسیم شده که شامل تحقق مسجد تراز، جامعه تراز و تحقق تمدن نوین اسلامی اسلامی می‌شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: در سند نجم برای تحقق مسجد تراز به عنوان اولین گام رسیدن به چشم انداز ترسیم شده (تربیت نیروی تمدن ساز وبستر سازی برای تمدن نوین اسلامی) 10 راهبرد عملیاتی تحت عناوین گفتمان سازی، فرهنگ سازی، توانمندسازی، کادرسازی، تخصصی‌سازی، پایدارسازی، جوان‌‌ سازی،شبکه سازی، مسجدسازی، الگوسازی ترسیم شده است.

 

به گفته وی یکی از مهمترین راهبردهای عملیاتی این مرکز توانمند سازی ارکان مسجد (امام جماعت، هیات امناء و خادم) است، این مرکز دوره های توانمندسازی را در استان خراسان جنوبی برای ارکان برگزار می‌کند.

 

گفتنی است در  این مراسم با حضور حجت الاسلام راستگو امام جمعه قهستان و برخی دیگر از مسئولین بخش قهستان، حجت الاسلام خضری به عنوان دبیر امور مساجد بخش قهستان معرفی شد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 575