لزوم توجه به نقش و جایگاه ولایت در دهه غدیر

لزوم توجه به نقش و جایگاه ولایت در دهه غدیر

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
حجت‌الاسلام کلاه‌کج، بر لزوم برگزاري هرچه باشکوه‌تر دهه غدير و توجه به نقش و جايگاه ولايت در اين دهه تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام رضا کلاه‌کج، امروز (سه‌شنبه ۲۳ خردادماه) در نشست ستاد هماهنگی بزرگداشت غدیر، اظهار کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر دهه غدیر و توجه به نقش و جایگاه ولایت در این دهه ضرورت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  تشکیل ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت در خوزستان را به منظور تاکید بر نقش و جایگاه ولایت دانست و افزود: برنامه‌ریزی‌های مختلفی در راستای اجرای برنامه‌های متنوع صورت گرفته است.

سید موسی بلادیان، نیز با اشاره به لزوم برگزاری برنامه‌های مختلف ترویجی در حوزه ارزش‌های دینی، تصریح کرد: از کارهای ابتکاری در حوزه‌های مختلف دینی استقبال می‌کنیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان خوزستان، با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های مختلف باید به دنبال اجرای برنامه‌های تاثیرگذار باشیم افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از توانمندی و امکانات خوبی برخوردار است که مروج دین، نماز، امامت و ولایت باشد.

وی حجاب را از واجبات دین دانست و با اشاره به اینکه حجاب را نباید انکار کرد و باید مبلغ آن باشیم، ابراز کرد: دفاع از ولایت و امامت راه حضرت فاطمه‌زهرا (س) است و همه دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه نهادهای متولی باید در این مسیر برنامه‌ریزی داشته باشند.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در دهه کرامت، بر لزوم توجه ویژه به موضوع غدیر و ورود کانون‌های مساجد به این رویداد مهم تاکید کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت دهه غدیر از ۸ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: پیشنهاداتی در حوزه برگزاری جشن‌های ویژه ایام غدیر مطرح شده، از جمله چند جشن مفصل در اهواز و شهرستان‌ها خواهیم داشت؛2 کلیپ ویژه ایام غدیر نیز تهیه و در سطح ملی و استانی پخش خواهد شد.

در ادامه نیز امین سپهریان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یاد آور شد: اجرای نمایش خیابانی با موضوع غدیر در ۱۰ نقطه اهواز، برگزاری جشن خیابانی در اکثر شهرستان‌ها، برگزاری شب شعر بزرگ غدیر به همراه موسیقی سنتی با موضوع ولایت و امامت، برگزاری نمایشگاه و نقاشی با موضوع غدیر، تولید نماهنگ‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌ خوشنویسی، تجلیل از هنرمندان شاخص سادات و ... از جمله برنامه‎های دهه غدیر به شمار می‌رود.

پایان پیام/ 660