برگزاري جشنواره هاي فرهنگي بر عهده کانون هاي فرهنگي هنري مساجد قرار گيرد

برگزاری جشنواره های فرهنگی بر عهده کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روشن گفت: اگر نهادهاي فرهنگي را فعال کنيم دشمن جرات حمله را پيدا نمي کند و برگزاري جشنواره هاي فرهنگي توسط کانون ها را در دستور کار قرار دهيد و به آنان بها داده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، مهدی روشن فرماندار فردوس در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: آن میزان که در حوزه فرهنگ بی تعارف با مدیران صحبت می کنیم در حوزه اقتصاد رفتار نمی کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز توجه به بحث فرهنگ و مسجد است، افزود: اگر مدیری نگاهش جز این باشد باید با آن برخورد کرد چرا که طی سال های گذشته در موضوع فرهنگ با ضربات بسیاری مواجه بودیم.

روشن در ادامه عنوان کرد: این اغتشاشات اخیر نتیجه همان بی توجهی به تهاجم و شبیخون فرهنگی بود و اکنون در نقطه صفر هستیم و باید حرکت خود را در حوزه فرهنگ به اوج برسانیم.

فرماندار فردوس با تاکید بر اینکه باید به مرحله شبیخون فرهنگی زدن به دشمن برسیم، گفت: از ابتدای سال جاری بحث شنبه های فرهنگی را در دستور کار قرار داده ایم و طی یک روز به سراغ قشرها و نهادهای مختلف از جمله کانون های فرهنگی هنری مساجد و تشکل های مردم نهاد می رویم.

وی ادامه داد: فرهنگ دولتی نیست و کاملا مردمی است و به دنبال فعال کردن ارکان های مسجد هستیم و اتفاقات نظرات باید در مساجد رقم بخورد و کنار یکدیگر کار بزرگی را رقم بزنند.

روشن با تاکید بر اینکه انسجام فرهنگی کلان تشکیل شود، افزود: در این راستا هم افزایی به وجود می آید و در شهرستان فردوس این موضوع رقم خورده است و آماده یک جهش فرهنگی هستیم.

فرماندار فردوس بیان کرد: اگر نهادهای فرهنگی را فعال کنیم دشمن جرات حمله را پیدا نمی کند و برگزاری جشنواره های فرهنگی توسط کانون ها را در دستور کار قرار دهید و به آنان بها داده شود.

وی در پایان گفت: قطعا این موضوع می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند و سبب رشد ازدواج، کاهش طلاق و اعتیاد می شود و باید بر روی تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد کار شود.