برگزاری طرح تفسیر نهج البلاغه در صدر فعالیت های کانون باب الهدی عنبرآباد

برگزاری طرح تفسیر نهج البلاغه در صدر فعالیت های کانون باب الهدی عنبرآباد

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سجاد جلالی، گفت: یکی از اصلی ترین فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الهدی، برگزاری طرح تفسیر نهج البلاغه است که امسال نیز تفسیر به خطبه همام اختصاص داده شده است.

«سجاد جلالی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الهدی شهر عنبرآباد، گفت: از آنجایی که کانون فرهنگی هنری باب الهدی در محله ای که فعالیت می‌کند، ۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، بنابراین هر ساله به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان اقدام به برگزاری یادواره شهدای محله در سطح شهر عنبرآباد می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الهدی، افزود: چند روز قبل از برگزاری این یادواره، با همکاری اعضای کانون، نشریه ای مشتمل بر عکس شهدا، وصیت نامه و زندگی نامه آنها طراحی و چاپ کرده و در شب یادواره در بین مردم توزیع می کنیم.

 

وی، ادامه داد: یادواره شهدای محله طی ۲ ماه آینده برگزار می شود و هم اکنون در حال تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر این یادواره هستیم.

 

جلالی، بیان داشت: هر ساله به منظور معرفی شخصیت والای امیرالمومنین علیه السلام و آشنایی با سیره حضرت، طرح مطالعاتی سیری در نهج البلاغه به شکل روزانه برگزار می شود و امسال نیز تفسیر نهج البلاغه به خطبه همام اختصاص داده شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الهدی، ادامه داد: جلسات هفتگی تفسیر قرآن کریم و قرائت روزانه یک صفحه از قرآن کریم مابین نماز های یومیه در قالب طرح تلاوت نور از جمله فعالیت های قرآنی این کانون فرهنگی هنری است.

وی، با بیان این مطلب که برخی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری باب الهدی، به شکل فصلی برگزار می شوند، اظهار داشت: دوره های آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی و کلاس های هنری ویژه دختران و بانوان از جمله برنامه های فصلی این کانون فرهنگی هنری است که در فصل تابستان برگزار می شوند.

جلالی، ابراز داشت: در حوزه فعالیت های ورزشی، تیم فوتسال متشکل از اعضای کانون فرهنگی هنری باب الهدی را تشکیل داده ایم و هر ساله جام فوتسال بین سایر کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان عنبرآباد را برگزار می کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الهدی، افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تاکنون مسابقاتی را برگزار کردیم و هم اکنون در حال اجرای طرح شنبه های کتاب هستیم.

پایان پیام/ 586