کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت ویژه ای برای تربیت نسل انقلابی هستند

کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت ویژه ای برای تربیت نسل انقلابی هستند

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
حجت الاسلام کوهی کفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهم و ویژه ای در تربیت نیروهای انقلابی و مذهبی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، امروز، قبل آیین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت «مسجد کانون نشاط» با حجت الاسلام مصطفی کوهی،  امام جمعه شهرستان تکاب دیدار کرد.

در این دیدار حجت الاسلام مصطفی کوهی، امام جمعه شهرستان تکاب با بیان اینکه این  شهرستان از قدیم الاایام به دلیل وجود نیروهای انسانی مومن، متعهد و وفادار در بحث فعالیت های فرهنگی و در قالب مساجد فعال بوده، گفت: به مباحث قرآن خوانی در این شهرستان توجه ویژه می‌شود و قاریان ممتاز کشوری زیادی تربیت یافته مساجد شهرستان در کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهم و ویژه ای در تربیت نیروهای انقلابی و مذهبی دارند. و شاید در دوران کرونا فعالیت کانون ها و مساجد آسیب دیدند و باعث کندی برخی برنامه ها شد ولی ماهیت برنامه ها همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: لازم است در اسرع زمان اتحاد را در بین اعضای مساجد و کانون ها تقویت کنیم. وی گفت:  در شهرستان تکاب کانون های فرهنگی و هنری در مساجد فعالیت می کنند که در سامانه ثبت نام و مستند سازی نکردند که باید مورد توجه قرار گیرند و برخی اختلاف که بین اعضای فعال در مساجد است حل شود.

محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: در سطح استاد  هزار و ۴۰۰کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال فعالیت هستند که در هیچ نهادیی چنین ظرفیتی نیست.

وی با بیان اینکه در شهرستان تکاب ۱۹ کانون فرهنگی و هنری فعال است، افزود: تمام کانون ها استان را نه از طریق امتیاز بلکه از لحاظ کیفیت فعالیت سطح بندی کردیم و کانون های سطح یک را در اجرای برخی  فعالیت ها اولویت قرار دادیم که هم تشویق و هم الگویی برای کانون های فرهنگی و هنری باشد.

رضایی با بیان اینکه برای اولین بار اوقات فراغت را طوری برنامه ریزی کردیم که خروجی داشته باشیم،  گفت: همه باید تلاش کنیم مسجد آباد باشد و در این راستا از ۱۵۰کانون فرهنگی و هنری در بحث اوقات فراغت حمایت ویژه ایی خواهیم کرد.

گفتنی است؛ به همت کانون های مساجد شهرستان تکاب طرح غنی سازی اوقات فراغت با عنوان «مسجد کانون نشاط» امروز (۲۴ خردادماه)  در کانون فرهنگي هنري مدافع حرم شهيد «محمود رضا بيضايي» برگزار مي شود.

این ویژه برنامه بعد از نماز مغرب وعشاء، با حضور فعالان کانون های مساجد ، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مسئولان شهرستان تکاب در مسجد چهارده معصوم (ع) برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ 566